Profitul net al retailerului suedez de imbracaminte Hennes & Mauritz (H&M), prezent si in Romania, a scazut cu 30% in primul trimestru al anului financiar 2010-2011, incheiat in luna februarie, la 2,6 miliarde de coroane (291 milioane euro), in timp ce vanzarile s-au redus cu 1%.
Vanzarile nete ale H&M au scazut de la 24,8 miliarde de coroane in intervalul decembrie 2009-februarie 2010 la 24,5 miliarde de coroane (2,7 miliarde euro) in perioada corespunzatoare a anului financiar 2010-2011, se arata intr-un raport al retailerului, citat de Mediafax.

In moneda locala, incasarile s-au redus cu 9%. Diferenta dintre evolutia vanzarilor in moneda locala si cea in coroane reflecta efectele negative ale cursurilor de schimb valutar, in conditiile in care coroana suedeza s-a apreciat in raport cu monedele statelor in care compania are operatiuni, mentioneaza raportul.

"Multi factori externi au avut efecte negative asupra rezultatelor la trimestru. Printre acestia se numara cursurile de schimb valutar si cresterea preturilor materiilor prime. In loc sa acoperim aceste costuri prin majorarea preturilor, am ales sa nu modificam preturile pentru a ne consolida pozitia pe piata", a declarat CEO-ul H&M, Karl-Johan Persson.

H&M a inaugurat in martie primele trei magazine din Romania, in Bucuresti, si intentioneaza sa mai deschida in acest an alte doua unitati in Capitala si cate una in Brasov, Timisoara si Cluj-Napoca.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri