La Geneva, pe langa premierele pregatite de producatori, publicul va avea ocazia sa revada evolutia automobilului pe durata celor 100 de ani de existenta. Ca un bonus, vizitatorii vor avea privilegiul unei calatorii in timp, prin intermediul unui studio cinema, unde vor fi expuse, in ordine cronologica, 12 masini ce au marcat istoria automobilului din 1905 incoace.

O alta surpriza pregatita de organizatori este lansarea unei carti de 300 de pagini, in trei editii separate - franceza, engleza si germana -, ce contine fotografii, statistici si istoria salonului elvetian. De asemenea, pentru a sublinia importanta evenimentului, pe durata editiei vor circula doua monede placate cu aur si argint, cu valoare nominala de 20 si 50 franci elvetieni, al caror design poarta semnatura faimosului artist local Roger Pfund. Totodata, Posta Elvetiana a pus in circulatie inca de la inceputul anului doua marci postale cu tematica legata de salon.

Chiar si dupa incheierea editiei din acest an, Salonul Auto cu nr. 100 va avea un stand special amenajat in cadrul Muzeului Transportului din Lucerna. Iata insa care sunt cele mai asteptate aparitii pe patru roti la Geneva: Ferrari a pregatit elvetienilor un automobil pe care-l vor utiliza in special pe timp de vara: F430 Spider. Noul cabriolet este desenat, ca si coupe-ul din care deriva, de catre Pininfarina. Cele doua prize de aerisire eliptice din spoilerul frontal isi au originea in monopostul de Formula 1, Ferrari 156, cu care Phill Hill a devenit campion in 1961. Acoperisul textil este actionat electric si ocupa putin spatiu atunci cand este pliat pentru a nu obstructiona fereastra prin care se vede "la lucru" propulsorul V-8 de 4.3 l. Cei 490 CP dezvoltati de acest motor asigura un sprint de la 0-100 km/h in 4.1 secunde, puterea pe litru fiind de 114 CP/l, respectiv 2.9 kg/CP. Ca si coupe-ul, noul Spider beneficiaza de un diferential controlat electronic si de comutatorul amplasat pe volan, denumit de pilotii scuderiei "manettino" si care permite setarea electronica a tinutei de drum.

La standul Opel vor avea loc doua premiere notabile: sportivul Astra OPC si noul Zafira. Astra OPC este versiunea de productie a studiului Astra High Performance Concept, prezentat anul trecut la Paris, si reprezinta varianta sportiva a compactului Astra, cu care Opel spera sa contracareze succesul lui VW Golf GTI. Din acest motiv, Astra OPC este echipat cu un propulsor in patru cilindri de 2.0. turbo ce dezvolta 240 CP si un cuplu de 320 Nm, ce asigura o forta bruta incepand de la cele mai joase turatii. Cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, motorul propulseaza aceasta masina de la 0 la 100 km/h in mai putin de 7 secunde si la o viteza maxima de 240 km/h. Aspectul exterior evidentiaza natura sportiva a acestui automobil.

Astra OPC este mult mai agresiv decat rivalul Golf GTI. Noul Zafira va fi prezentat la Geneva atat sub emblema lui Opel, cat si a lui Vauxhall. De la lansarea din 1999, Zafira s-a construit in 1.4 milioane exemplare, fiind, totodata, primul MPV ce oferea un al treilea rand de scaune care, la nevoie, poate fi detasat. Noua generatie, derivata din actualul Astra, nu renunta la acest sistem. Este cu 150 mm mai lunga si cu 34 mm mai lata decat vechiul model. Tabloul de bord orientat catre sofer are levierul schimbatorului de viteze pozitionat mai sus pentru a face loc manetei de frana in forma de U si a unui spatiu pentru obiecte mici. Sistemul de pozitionare a scaunelor Flex7 permite configurarea, in cateva secunde, a unui habitaclu pentru 7, 6, 5 sau 3 persoane. In configuratia cu 5 locuri, volumul destinat bagajelor este de 620 l, cu 20. mai mult decat la precedenta generatie. In functie de varianta de echipare, noul Zafira va beneficia de 30 de spatii pentru depozitare. Sistemul FlexOrganizer, imprumutat de la Astra Caravan, asigura o organizare eficienta a portbagajului. De asemenea, este oferit optional acoperisul din sticla care, la randul sau, include spatii de depozitare. Acest sistem, alcatuit din patru panouri de sticla, permite patrunderea luminii solare in habitaclu, oferind o atmosfera calda si luminoasa. Atunci cand soarele este prea puternic, acoperisul poate fi obstructionat cu ajutorul unei jaluzele electrice.

Noul Zafira beneficiaza de suspensia electronica IDS (Interactive Driving System) cu CDC (Continuous Damping Control), ce asigura o excelenta tinuta de drum. Instalatia de iluminare adaptiva (AFL) este disponibila in premiera la un MPV. Gama de motorizare este compusa din doua diesel si patru unitati pe benzina din categoria ECOTEC, cu puteri cuprinse intre 100 si 200CP. Motorizarea de varf consta intr-un 2.0. turbo ce dezvolta 200 CP.

Italienii de la Alfa Romeo vor aduce la Geneva varianta finala a coupe-ului Brera. Desenata de Giugiaro si prezentata initial in 2002, Brera este un coupe 2+2 cu dimensiuni generoase - 4414 mm lungime, 1830 mm latime si 1372 inaltime - si se va alatura actualului GT. Disponibila in trei niveluri de echipare, Alfa Brera dispune de doua propulsoare pe benzina (2.2 JTS de 185 CP si 3.2 JTS de 260 CP) si de un diesel JTD de 2.4. si 200 CP, cuplate la o transmisie automatica sau la una manuala cu sase trepte. De asemenea, va fi disponibila si varianta Q4 cu tractiune integrala.

BMW prezinta la Geneva varianta restilizata a Seriei 7 care a beneficiat de modificari atat la caroserie, cat si la partea tehnica. Modelul 730d beneficiaza de un bloc motor din aluminiu, iar 730i dispune de un motor complet nou din aluminiu provenit de la 630i. Noua "centrala" dezvolta 258 CP si un cuplu maxim de 300 Nm disponibil incepand cu 2500 rpm. Modelul 735i este inlocuit cu 740i al carui V-8 dezvolta 302 CP si 390 Nm. De asemenea, cel mai vandut model al seriei, 745i este inlocuit de 750i ce dispune de un motor de 4799 cmc ce dezvolta 362 CP si 490 Nm. "Regele" gamei ramane, insa, modelul 760i, al carui V-12 de 5972 cmc dezvolta 445 CP si un cuplu de 600 Nm. Performantele atinse de acest model sunt impresionante: de la 0-100 km/h sunt necesare doar 5,5 secunde, cu 0,3 secunde mai mult decat actualul M3 Coupe. La exterior, noua Serie 7 are farurile si stopurile redesenate. De asemenea, spoilerele au alt design, iar grila cu celebrii rinichi a fost, la randul sau, restilizata.

Citeste si:

Acum, toate versiunile sunt echipate standard cu faruri cu xenon si instalatie de spalare, iar modelele echipate cu sistem de navigatie prin GPS beneficiaza standard de BMW Assist, sistemul de identificare si pozitionare in caz de urgenta.

Dupa ce a ignorat segmentul familialelor, Fiat resusciteaza modelul Croma, disparut in 1994 dupa noua ani de cariera si 450.000 exemplare comercializate. Noul Croma nu mai este o berlina clasica in trei volume, ci un automobil jumatate break, jumatate berlina, ce se doreste a fi o alternativa la Renault Laguna Break si Peugeot 407 SW. Gama este constituita din 3 versiuni de echipare si 5 motorizari: doua pe benzina (1.8. si 130 CP, 2.2. si 150 CP), respectiv trei turbo-diesel Multijet (1.9. de 120 CP si 150 CP si 2.4. de 200 CP).

Mazda va lansa la Geneva cea de a treia generatie a roadsterului de succes MX-5. Noul model va beneficia de motoare mai puternice, cel de varf avand distributie variabila si o noua cutie de viteze cu sase trepte. In premiera MX-5 va beneficia de un sistem de control al stabilitatii, precum si de un arc de securitate retractabil.

Ford vine cu doi noi membri ai gamei Focus: ST cu trei usi si varianta in trei volume. Primul reprezinta versiunea sportiva a gamei, fiind echipat cu un motor Duratec in cinci cilindri, de 2.5. cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte. Specificatiile tehnice ale acestui model vor fi date publicitatii la sfarsitul acestui an, cand este preconizata si demararea productiei. Noul Focus in trei volume are un design inspirat dupa cel al lui Mondeo. Portbagajul ofera un spatiu de 526 l. Peugeot aduce un posibil inlocuitor al celui mai frumos model din gama, 406 Coupe. Conceptul 407 Coupe Prologue este pe deplin functional si va intra, probabil, in productia de serie fara modificari majore. Designul sau deriva din cel al versiunilor 407 coupe si station-wagon. Sub capota acestui concept se afla un V-6 HDI echipat cu filtru de particule, ce dezvolta 200 CP si un cuplu maxim de 440 Nm. Transmisia este asigurata de o cutie Tiptronic cu sase trepte. Suspensia cu dubla triangulatie fata si multibrat in spate este derivata direct din cea a berlinei 407.

Mercedes continua politica de extindere a gamei lansand la Geneva un nou model compact, botezat B-Klasse. Noul Mercedes este un "Compact Sports Tourer", ceea ce se traduce printr-un vehicul recreational, pentru familie, dinamic si elegant. Ca si in cazul lui A-Klasse, inginerii de la Mercedes au utilizat conceptul "sandwich" ce permite obtinerea unui habitaclu spatios prin amplasarea motorului si a cutiei de viteze sub planseu. Astfel, cu un ampatament de 4270 mm, pasagerii noului B-Klasse beneficiaza de un spatiu comparabil cu cel din berlinele de dimensiuni largi. Motorizarea este asigurata de sase propulsoare in patru cilindri, cu puteri cuprinse intre 95 si 193 CP. Unitatea de varf ce echipeaza modelul B 200 Turbo, are o capacitate de 2.0. si dezvolta un cuplu maxim de 280 Nm disponibil inca de la 1800 rpm. Gama diesel este dominata de turbodiesel-ul commonrail de 2.0. ce dezvolta 140 CP. Standard, este oferita transmisia manuala cu sase trepte, optionala fiind noua cutie automatica AUTOTRONIC.

Citroen C6 va starni, cu siguranta, interesul vizitatorilor. Conceput drept o limuzina de clasa superioara, Citroen C6 continua traditia inceputa cu celebrul DS si continuata cu modelele CX si XM. In designul sau se regasesc elemente ce fac referire la predecesori, dar linia sa pastreaza noua tendinta stilistica a casei. Farurile extinse pe aripi, usile fara rama la geamuri si stopurile cu un design iesit din comun sunt elementele distinctive ale unei caroserii cu linii fluide, apropiate de cele ale unui coupe. Pe capacul portbagajului se afla un deflector aerodinamic ce se ridica automat la viteze mari. Interiorul este organizat confortabil. Soferul beneficiaza de scaune reglate electric, climatizare, precum si de geamuri laterale laminate, fapt ce permite o mai buna izolare fonica. Citroen C6 va fi motorizat de o gama compusa dintr-un V6 de 3.0. ce dezvolta 215 CP si un diesel V6 2.7 HDI de 208 CP dotat cu filtru de particule, motor imprumutat de la 607. Ambele propulsoare vor beneficia de o cutie de viteze automata cu sase trepte. Tot la Geneva isi va face debutul si varianta coupe-cabriolet a lui Mitsubishi Colt care va intra in productia de serie la inceputul anului viitor. Alaturi de noul model, la standul Mitsubishi se va afla si modelul Colt 600 Convertible din anul 1962, o masina extrem de importanta pentru istoria constructorului japonez, fiind primul show-car construit de Mitsubishi. Designul lui Colt CC este rodul colaborarii dintre Mitsubishi si Pininfarina. Detaliile tehnice vor fi prezentate la inceputul lui 2006.

Renault trage cu coada ochiului la rivalii de la Peugeot si dezvaluie la Geneva un concept de vehicul urban denumit Z17. Conform studiului efectuat, in oras un autoturism transporta in medie zilnic 1.4 persoane, insa cele doua scaune ale lui Z17 sunt privite ca o necesitate. De fapt, Z17 are trei locuri, portbagajul fiind impartit in doua: o parte este ocupata de scaunul pentru copii, in timp ce spatiul destinat bagajelor este deplasat in partea stanga, in spatele soferului.