Castigul net al a crescut de la 475 de milioane de dolari in primele trei luni ale anului trecut la 964 milioane dolari in primul trimestru, se arata in raportul AB InBev referitor la rezultatele financiare din perioada ianuarie-martie.

Grupul, care detine brandurile internationale Budweiser, Stella Artois si Beck's, a anuntat ca nivelul ridicat al somajului din randul tinerilor din SUA a afectat volumele vandute, iar ploile din Brazilia au limitat la minim cresterea pe aceasta piata, noteaza Reuters.

Cu toate acestea, veniturile realizate in SUA si Brazilia, cele mai mari piete ale AB InBev, au crescut in perioada analizata datorita majorarii preturilor.

Livrarile au inregistrat o scadere organica, la nivel de grup, de 0,4%, la 91,4 milioane hectolitri, insa veniturile au avansat cu 5,6%, la 9 miliarde de dolari.

Citeste si:

Dintre zonele in care grupul este prezent, cea mai mare crestere a volumelor a fost consemnata in Europa Centrala si de Est, de 5,6%, la 4,8 milioane hectolitri. In primul trimestru al anului trecut, performantele din aceasta regiune au fost afectate de triplarea unei taxe in Rusia.

Anheuser-Busch InBev s-a format in 2008 prin fuziunea companiilor Anheuser-Busch (SUA) si InBev (Belgia). InBev a cumparat rivalul american Anheuser-Busch pentru 52 miliarde de dolari, iar grupul rezultat in urma fuziunii a devenit cel mai mare producator de bere din lume, pozitia a doua fiind ocupata de SABMiller Plc.

Compania nou formata a mostenit insa datorii de 45 miliarde de dolari, fiind necesare imprumuturi, majorari de capital si vanzari de active. Printre afacerile vandute se numara si operatiunile din Europa Centrala si de Est, printre care si InBev Romania, actuala Bergenbier SA, preluate de fondul CVC Partners pentru 1,5 miliarde euro (2,2 miliarde de dolari).