Producatorul de tigarete electronice Blu a dezvoltat un proiect de social networking care include un senzor special plasat in pachetele. Cand un e-fumator se afla in apropierea altui asemenea utilizator de tigarete cu vapori de nicotina, senzorul il avertizeaza in acest sens.

“Utilizatorii vor cunoaste mai multi oameni chiar datorita efectului spectaculos. Se va intampla ce se intampla de obicei la lansarea unei noi tehnologii”, a declarat, plin de incredere, Jason Healy, fondatorul companiei de tigarete electronice.

E-tigaretele au cateva avantaje evidente in fata concurentei mai mult decat traditionale. Ele permit utilizatorilor sa fumeze oriunde, fara problema restrictiilor legate de fumat in locuri publice, baruri sau restaurante, deoarece functioneaza pe baza de vapori.

Healy si alti producatori ai unor asemenea dispozitive sustin ca e-tigaretele nu au efecte negative asupra organismului, in ciuda continutului de nicotina, argument vezut cu scepticism de o mare parte a populatiei americane.

Aceste tigarete pe vapori sunt, in felul lor, niste gadgeturi, iar noua aplicatie ar putea atrage un public destul de larg datorita noutatii ei. Aceste “smart packs” (pachete inteligente, n.red) vor fi puse in curand in vanzare in Statele Unite, la pretul de 80 dolari pentru cinci tigarete reincarcabile. Dispozitivele aplicate sunt bazate pe unde radio si vibreaza, aprinzand, totodata, un bec albastru in clipa in care se apropie la mai mult de 150 metri de un pachet identic.

Pachetele reutilizabile, care sunt, in acelasi timp, si incarcatoare pentru tigarete, pot fi setate sa livreze informatii despre utilizatorii lor, cum ar fi datele de contact sau site-uri de socializare. Toate aceste date pot fi apoi transferate pe computerele personale.

Citeste si:

In plus, noile pachete vibreaza si cand respectivul fumator se apropie de un magazin care comercializeaza tigarete Blu.

Urmatoarele versiuni vor fi upgradate sa se conecteze la smatphone-uri prin intermediul unei alte aplicatii, pentru doritorii de mai multe optiuni de comunicare in timp real, potrivit declaratiilor lui Healy. Compania sa intentioneaza sa dezvolte un sistem prin care se poate afla numarul exact de tigarete fumate de utilizator, informatii care vor fi ulterior transmise operatorilor Blu si, eventual, medicilor curanti ai respectivelor persoane.

Specialistii din marketing sunt de parere ca oamaenii isi doresc tot mai multe dispozitive de conectare si socializare. Peste 105 milioane de americani adulti detin deja cel putin doua dispozitive electronice care permit conectarea la Internet sau retele sociale. In acelasi timp, 37 de milioane de americani au cinci sau mai multe astfel de dispozitive, potrivit datelor furnizate de Forrester Research.

Nu toata lumea vede avantajele unei asemenea aplicatii. Charles S. Golvin, analist in cadrul Forrester Research nu este foarte incantat de ideea celor de la Blu.
“Felul in care grupurile cu anumite afinitati sunt aduse laolalta prin proximitate fizica are un oarecare sens. Daca cineva trece pe strada cu un Nintendo, grozav, avem ceva in comun. Faptul ca trec pe langa un alt fumator nu mi se pare o legatura puternica”, a spus Golvin.

Healy e de parere ca pachetele tehnologizate vor prinde foarte bine in cluburile de noapte, unde oamenii sunt mult mai interesati sa se cunoasca si sa porneasca conversatii cu necunoscuti, fumand fara a fi nevoiti sa iasa afara de fiecare data.