Al treilea mare producator de autoturisme din lume, Ford Motor, se confrunta cu o inrautatire a problemelor financiare si anunta ca va renunta la 30.000 de salariati in urmatorii trei ani, ceea ce va reprezenta o reducere cu aproximativ 20% a fortei de munca din America de Nord, informeaza BBCNews.

Ca urmare a unui proces de restructurare, directorul executiv William Clay Ford Jr. va anunta astazi aceasta reducere record de personal, acest plan de restructurare numindu-se generic "Way Forward".

Producatorul de autoturisme american se confrunta in ultimul timp cu o puternica concurenta din partea competitorilor asiatici, indeosebi din partea celor de la Toyota.

Ford a inregstrat pierderi mari in ultima perioada. Nivelul acestora a fost de aproximativ 1,7 miliarde de dolari in primele noua luni ale lui 2005, iar analistii estimeaza ca aceasta tendinta se va prelungi si in perioada urmatoare.

Ford nu este singurul jucator de pe piata auto care practica aceasta strategie de reducere a costurilor. Astfel, la finele anului trecut, General Motors a anuntat ca va disponibiliza 30.000 de persoane in America de Nord si va inchide o serie de fabrici, in incercarea de a salva 2,5 miliarde de dolari anual.

O alta companie lovita de conditiile de pe piata uato este Delphi, cel mai important producator de componente auto din Statele Unite, care a inaintat in luna octombrie a anului trecut o cerere pentru punerea sub protectia legii falimentului.






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri