O alta companie de profil, din SUA, LinkedIn Corp, cel mai mare site de professional networking, a vandut saptamana trecuta 7,84 milioane de actiuni la 45 de dolari pe titlu. Oferta publica initiala a atras fonduri de 352,8 milioane de dolari.
In prima zi de tranzactionare, actiunile LinkedIn au crescut de peste doua ori, la 94,25 dolari (+109%).
Tibor Bokor, analist la compania de brokerak Otkritie Brokerage din Moscova, anticipeaza un avans de 25% al pretului actiunilor Yandex, in prima zi de tranzactionare.
Yandex a stabilit pretul ofertei la 25 de dolari pe actiune. Compania vinde 15,4 milioane de actiuni noi, iar actionarii 36,8 milioane de titluri deja existente, reprezentand 16,2% din capitalul extins, de 321,2 milioane de actiuni.
Surse din piata si persoane apropiate situatiei sustin ca interesul investitorilor a fost mare de la inceput, dar a fost stimulat si de listarea LinkedIn.
Oferta publica initiala a evaluat Yandex la opt miliarde de dolari.
Spre deosebire de retele de socializare precum LinkedIn, modelul de afaceri al Yandex, sustinut de publicitatea online, a generat o crestere puternica a profitului, care a avansat anul trecut cu 90%, la 135 milioane de dolari.
Pentru ca Yandex sa isi mentina ritmul de dezvoltare, trebuie sa isi apere cota detinuta pe piata serviciilor de cautare online din Rusia, in prezent de 65%, comparativ cu cea de 22% detinuta de Google.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: