Masura reflecta in mare parte avertismentul recent al Carrefour privind o scadere anticipata a profitului operational pe piata franceza cu 35%, in primul semestru, se arata intr-un comunicat al agentiei de evaluare financiara, scrie Mediafax.

Moody's intelege ca declinul profitului reflecta in parte activitatile promortionale de pe piata franceza, ca si preturile mai mari ale furnizorilor de produse alimentare.

Agentia noteaza totodata ca primul semestru are o contributie mai mica la profitul anual decat cel de-al doilea. Franta a reprezentat totusi, in primul semestru din 2010, 43% din profitul operational anual, de 2,97 miliarde de euro.

In aceste conditii, declinul profitului pe aceasta piata poate avea un impact material asupra profitului anual, considera Moody's.

Citeste si:

Perspectiva negativa indica ingrijorarea Moody's referitoare la performantele slabe ale Carrefour pe piata franceza, in ultimii cativa ani, precum si influenta tendintei descendente a profiturilor din Franta asupra imbunatatirii situatiei financiare a grupului.

Carrefour este al doilea mare retailer la nivel mondial, in functie de venituri, cu operatiuni in Europa, America Latina, Asia si Africa.

Grupul Carrefour detine in Romania 35 de supermarketuri si 23 de hipermarketuri.