Grupurile japoneze au evitat pana acum fuziunile strategice, considerand aceasta varianta drept un scenariu de urgenta pentru companii aflate pe marginea prapastiei.

Fuziunea a doua dintre cele mai vechi si mai cunoscute conglomerate industriale din Japonia ar anunta o acceptare mai profunda a fuziunii drept un instrument de reducere a costurilor, combatere a efectelor aprecierii yenului si crestere a competitivitatii.

"Daca se va confirma o fuziune, ar fi un lucru foarte pozitiv pentru industria japoneza, deoarece companiile nu ar mai concura pentru aceleasi proiecte de infrastructura pe piete internationale, crescandu-si astfel sansele si ajutand economia nationala", comenteaza un analist japonez.
Discutiile au fost aproape de colaps joi dupa scurgerea in presa locala a informatiilor privind negocierile, eveniment care a speriat directorii celor doua companii, au declarat pentru Reuters doua surse apropiate situatiei.

Sefii Hitachi si Mitsubishi Heavy s-au intalnit pentru a discuta fuziuni in zone precum operatiuni energetice de generatie urmatoare si retele electrice "inteligente", au afirmat sursele citate.

Dupa aparitia infomatiilor in presa, presedintele Hitachi Niroaki Nakanishi a declarat ca va urma un anunt in cursul zilei de joi, insa conducerile ambelor companii au negat ulterior ca ar avea loc negocieri, adaugand ca nu intentioneaza sa faca niciun anunt.
Ziarul Nikkei, care a publicat initial informatiile, scrie ca cele doua companii vor sa infiinteze un comitet de pregatire a fuziunii.

Cele doua grupuri industriale sunt trase in jos de cativa ani de costurile ridicate.

Citeste si:

Hitachi, cea mai mare companie japoneza de electronice, a inregistrat in anul fiscal incheiat in martie primul profit net din ultimii cinci ani si incearca sa simplifice structura grupului, care activeaza prin 900 de firme.

Compania a pierdut 14,3 miliarde de dolari in ultimii 10 ani, in timp ce rivalul american General Electric a castigat 160 milioane de dolari in aceeasi perioada.

Mitsubishi Heavy Industries, cel mai mare constructor de utilaje grele din Japonia, are pierderi importante la diviziile constructoare de aeronave si nave maritime.

Fuziunea celor doi jucatori ar crea un conglomerat industrial cu venituri de 150 miliarde de dolari pe an, depasit ca marime pe scena globala numai de General Electric. Totodata, combinarea operatiunilor are potentialul de a aduce reduceri importante de costuri, in contextul aprecierii constante a yenului din ultimii ani, care pune presiune pe veniturile si profiturile exportatorilor japonezi.

Noul grup ar fi insa mic ca valoare de piata, in comparatie cu alte grupuri industriale globale, precum GE, Siemens sau ABB.
Hitachi are o capitalizare de piata de 27 miliarde de dolari si va avea cel mai probabil pozitia dominanta in urma fuziunii, tinand cont de valoarea de 16 miliarde de dolari a Mitsubishi Heavy.

Preluarea Mitsubishi Heavy ar costa Hitachi 28 miliarde de dolari, depasind cu mult tranzactia de 17,5 miliarde de dolari prin care grupul Softbank a cumparat in 2004 divizia locala a gigantului britanic Vodafone, pana acum cea mai mare achizitie din Japonia.