ivizia care va fi separata include productia de bauturi racoritoare, branzeturi si mancaruri semipreparate, dar si segmentul de produse de bacanie din Statele Unite, respectiv alte alimente decat snack-uri, a anuntat, joi, intr-un comunicat, grupul american, citat de Bloomberg.

Compania de snack-uri va avea vanzari de 32 miliarde de dolari si va include diviziile din Europa si pietele emergente, dar si afacerile de snack-uri si dulciuri din America de Nord.

Reorganizarea ii va permite directorului general, Irene Rosenfeld, sa sustina produsele grupului pe pietele emergente si sa deruleze achizitii suplimentare, in timp ce afacerile cu dezvoltare mai lenta, dar cu marje mai mari, din SUA genereaza bani pentru investitori, considera Alexia Howard, analist la Sanford C. Bernstein & Co din New York.

"Avand in vedere prioritatile diferite de investitii si traiectoriile de dezvoltare ale celor doua afaceri, are foarte mult sens sa le separe. Motivatia strategica pentru o astfel de decizie este puternica", a scris Howard intr-o nota de cercetare.

Citeste si:

Divizarea operatiunilor ar putea fi incheiata pana la sfarsitul anului, potrivit Kraft.

Kraft se alatura altor companii alimentare care si-au divizat operatiunile in ultimul an, intre care Sara Lee sau Fortune Brands.

Separat, Kraft a anuntat o crestere de 4,2% a profitului net in trimestrul al doilea, la 976 milioane de dolari, de la 937 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile au avansat cu 13%, la aproape 14 miliarde de dolari.