Veniturile nete ale celui mai mare producator de bauturi racoritoare din lume, Coca-Cola, au scazut in ultimele trei luni ale anului trecut cu 28 de procente. Aceasta scadere este un efect al vanzarilor slabe din Franta si Marea Britanie in special, dar si costurilor de marketing ridicate.

Compania americana cu sediul in Atlanta, a inregistrat in trimestrul patru al anului trecut 720,15 milioane de euro profit, ceea ce se transpune printr-o scadere de 28 % fata de 1 miliard de euro cat a reprezentat profitul Coca-Cola in perioada similara din 2004, scrie Bloomberg. Desi in Franta si Marea Britanie incasarile au inregistrat o scadere, veniturile din vanzari ale companiei americane au crescut in 2005, la nivel global, cu 6,7 procente, ajungand la nivelul de 4,66 miliarde de euro.

Investitii masive in produse noi si in promovare

Citeste si:

Coca-Cola a investit anul trecut inca 333,4 milioane de euro in strategia de marketing a companiei, in plus fata de bugetul departamentului, pentru a promova brand-urile Coke si Sprite, ale caror vanzari reprezinta 80 % din incasarile companiei.

Directorul executiv al companiei, Neville Isdell, a declarat, citat de BBCNews, ca anul trecut, compania a trecut printr-un proces de schimbare a strategiei, in urma caruia se asteapta ca vanzarile Coca-Cola pe segmentul de bauturi necarbogazoase sa creasca. Pe acest segment, rivalul Pepsi s-a descurcat mult mai bine cu cele doua branduri Aquafina si Propel. Pentru a face fata noilor tendinte ale consumatorilor care prefera bauturile mai sanatoase, Coca-Cola intentioneaza ca in acest an sa lanseze pe piata mai multe produse din categoria 'soft', cum ar fi sucurile pe baza de vitamine, dar si ceai sau cafea.