Compania a inregistrat o pierdere de 249 milioane euro in primul semestru, dupa costuri exceptionale de 884 milioane euro induse de deprecierea activelor la divizia italiana a grupului.
In aceeasi perioada a anului trecut, grupul a avut un profit net de 97 milioane euro.
Profitul net ajustat pentru factori exceptionali a scazut cu 49,3% fata de nivelul din prima jumatate a anului trecut, de la 302 milioane euro la 153 milioane euro.
Vanzarile grupului (fara TVA) au crescut cu 2,3% in primul semestru, la 39,6 miliarde euro.
Mai multe companii europene din zona consumului, precum Ahold si Heineken, au ratat recent estimarile analistilor, dupa ce consumatorii au redus cheltuielile din cauza masurilor de austeritate, iar preturile au crescut.
Carrefour, al doilea retailer la nivel mondial dupa grupul american Wal-Mart, admite ca a facut unele greseli, precum cresterea preturilor pe piata franceza inaintea rivalilor.
Grupul are peste 9.500 de magazine in 32 de tari.
In Romania, Carrefour are 23 de hipermarketuri si 35 de supermarketuri.
Carrefour a redus estimarile privind profitul de patru ori in ultimul an, iar actiunile companiei au scazut cu 40% de la inceputul lui 2011, atingand recent minimul ultimilor 10 ani.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: