Divizia japoneza a grupului britanic aduce vanzari de mai putin de 500 milioane de lire (813,8 milioane de dolari) pe an, potrivit estimarilor analistilor, fiind cea mai mica operatiune a Tesco dintre cele 13 piete internationale pe care activeaza, scrie Mediafax.

Miscarea subliniaza determinarea cu care noul director general al Tesco, Phil Clarke, urmareste sa creasca randamentul pentru investitori.
Tesco recunoaste astfel ca a fost infranta in Japonia, situatie rar intalnita pentru companie.

Totodata, decizia creste mizele pentru operatiunile din SUA ale grupului, care inregistreaza de asemenea pierderi, iar expertii speculeaza ca si magazinele americane ale Tesco ar putea fi scoase la vanzare daca planul de relansare derulat in prezent va esua.

Tesco a anuntat ca vinde cele 129 de magazine din Tokyo si imprejurimi, care au putin peste 3.900 de angajati.

Citeste si:

Actiunile companiei au crescut cu 2,1% miercuri pe bursa de la Londra, depasind performantele indicelui european de referinta Stoxx Europe 600, care este in urcare cu 1,3%.

Multe companii straine de retail s-au intampinat cu dificultati in Japonia, precum consumatorii capriciosi, piata supercompetitiva si deflatia prelungita.

Grupul francez Carrefour, al doilea retailer la nivel mondial, si lantul britanic de farmacii Boots se numara printre retailerii care au fost nevoiti sa se retraga din Japonia in ultimii zece ani.