Dezvoltatorul grupului suedez intentioneaza sa nu investeasca mai mult de 626 milioane dolari in centrul comercial din Shanghai, care s-ar putea deschide cel mai devreme in anul 2016, sustine directorul managerial John Tegner.

Investitia in centrele comerciale din Shanghai suplimenteaza costul de aproximativ 1,57 miliarde dolari pe care Inter Ikea l-a anuntat in 2009 pentru urmatorii cinci ani de zile in China, unde vanzarile retail au crescut in medie cu 17% in ultimele sapte luni. Grupul de echipamente sportive Adidas, partenerul local al grupului Swatch – Hengdeli Holding si Gome Electrical Appliances se afla printre companiile care au deschis noi magazine in cea mai populata tara din lume.

“China este cea mai importanta piata din lume”, sustine Tegner in orasul Wuxi din estul Chinei prezent la o ceremonie desfasurata cu ocazia inceperii constructiei unui centrul comercial de 140.000 mp programat sa fie deschis in 2013. “O multime de retaileri au dorit sa inchirieze spatii , astfel am decis sa construim centre comerciale mai mari” a mai spus Tegner, directorul managerial al proiectului.

Citeste si:

Ikea, cel mai mare lant de mobilier pentru casa din lume, a planuit in 2010 sa-si dubleze numarul magazinelor in China pana in 2015 la 18 unitati, ca urmare a mutarii populatiei catre zonele urbane.

Aproximativ 170 milioane de chinezi s-au mutat la oras in ultimii 10 ani.

Statul chinez urmareste sa creasca numarul celor care locuiesc in zonele urbane de la 47,5% la 51,5% in 2015.