American Airlines a fost singurul mare operator aerian care nu a intrat in insolventa dupa atacurile teroriste din septembrie 2001. Ultimul transportator important intrat in faliment a fost Delta Airlines, in 2005.

Intrarea companiei in faliment a fost pusa pe seama cresterii pretului la carburanti si a costurilor prea ridicate cu forta de munca.

Numarul de angajati ce vor fi disponibilizati reprezinta 16% din totalul locurilor de munca. Compania vrea sa sisteze si platile catre fondurile de pensii ale angajatilor, precum si cele la asigurarile de sanatate.

Per total costurile cu forta de munca se vor restrange cu 20%.

Aceste propuneri sun primele dintr-un pachet de masuri ce vor fi aplicate in procesul de reorganizare. Ele trebuie sa fie aprobate de un judecator, in urma negocierilor cu sindicatele, insa sunt sanse destul de mari ca American Airlines sa duca aceste masuri la indeplinire, daca se tine cont de programele de restructurari de la alte companii aeriene intrate in faliment.

Compania vrea sa economiseasca in acest fel 2 miliarde dolari, din care 1,25 miliarde dolari de la angajati.
Directorul consiliului, Tom Horton, a declarat ca acesta este momentul in care compania trebuie sa faca schimbari majore daca vrea sa se adapteze la conditiile actuale din piata.

Citeste si:

Liderii sindicatelor nu au fost de acord cu adoptarea masurilor .

Costurile cu forta de munca ale American Airlines sunt printre cele mai ridicate din industria aeronautica americana, totalizand 30% din costuri.

Reprezentatii companiei sunt de parere ca operatiunile nu vor fi afectate de reducerea personalului , sustinand ca normele actuale de lucru ii afecteaza capacitatea de a opera unele zboruri, de a moderniza flota sau de a incheia parteneriate.

Din totalul de 80.000 de angajati, concedierile vizeaza 4.600 de mecanici, 4.200 de posturi de servicii la sol , 2.300 de insotitori de zbor si 400 de piloti. Din pozitii de management si servicii clienti vor fi eliberate alte 1.400 de posturi.