Siemens din Germania, Alstom si Bouygues din Franta, Finmeccanica si UniCredit din Italia, precum si divizii ale Hyundai si Samsung din Coreea de Sud se numara printre companiile care si-au exprimat interesul pentru linia de cale ferata, a declarat Ielena Sebunina, director adjunct al companiei OAO High-Speed Rail Lines, intr-un interviu pentru Bloomberg, scrie Mediafax.

High-Speed Rail Lines este o companie a monopolului de stat care controleaza reteaua de cai ferate. In septembrie-octombrie, High-Speed Rail Lines vrea sa anunte o lista scurta a companiilor interesate de licitatie, care va fi urmata de negocieri mai detaliate asupra aspectelor financiare, tehnologice si legale, a spus Sebunina.

"Rusia nu a construit o linie ferata de mare viteza, chiar daca in alte state se construiesc de 60-70 de ani. Posibilii candidati au acumulat experienta semnificativa, iar acest aspect va fi luat in considerare la alegerea castigatorului", a spus oficialul.

Citeste si:

In planul de organizare a Cupei Mondiale din 2018, Rusia a promis sa construiasca pana la sfarsitul anului 2017 noi legaturi intre orasele care vor gazdui meciurile. Castigatorul licitatiei pentru ruta Moscova-Sankt Petersburg va avea dreptul de a opera calea ferata, cu o lungime de 660 de kilometri, timp de 30 de ani.

High-Speed Rail Lines analizeaza modalitati de a reduce costurile proiectului, estimate in prezent la 626 miliarde de ruble (21 miliarde de dolari), pana la 512 miliarde de ruble. Jumatate din suma urmeaza sa fie suportata de stat, iar restul de catre concesionar.