Un indicator al increderii sefilor de companii si consumatorilor in cele 17 tari euro a urcat in februarie pentru a doua luna consecutiv, de la 93,4 puncte in ianuarie la 94,4 puncte, a anuntat, marti, Comisia Europeana. Economistii consultati de Bloomberg prognozau o crestere pana la 94 de puncte, informeaza Mediafax.

Germania, cea mai mare economie a zonei euro, a ajutat la atenuarea impactului masurilor mai dure de austeritate adoptate in regiune, companiile majorand numarul de angajati si productia pentru a face fata exporturilor. Increderea sectorului de afaceri din Germania acrescut in februarie peste asteptari, la maximul a sapte luni, iar investitorii au devenit mai optimisti.

Raportul pentru zona euro sugereaza ca "etapa mai dificila a trecut. Chiar si asa, incerderea este la un nivel inca scazut", a declarat economistul-sef pentru Europa al IHS Global Insight, Howard Archer.

Citeste si:

Cursul euro a ramas stabil dupa publicarea datelor, fiind tranzactionat la 1,3441 dolari la 11:11 la Frankfurt, in urcare cu 0,3% fata de sedinta precedenta.

Germania ar putea ajuta la temperare unui declin al zonei euro in acest an, potrivit comisiei. Economia Germaniei ar putea creste cu 0,6% in acest an, in timp ce pentru Italia, Spania, Olanda, Belgia si Grecia sunt estimate contractii. PIB al Frantei ar putea avansa cu 0,4%, a estimat executivul comunitar la 23 februarie.

Increderea consumatorilor germani va urca in martie la maximul a 12 luni, sustinuta de declinul somajului, potrivit unui studiu GfK. Somajul din Germania a coborat, probabil, pentru a patra luna consecutiv in februarie, potrivit unui sondaj Bloomberg. Agentia federala pentru piata muncii va publica date miercuri.