Profitul operational ajustat al Henkel a crescut cu 9 procente, de la 1,86 mld. euro la peste 2 mld.euro, la nivel global.

In Europa de Vest vanzarile au crescut cu 2,8 procente pana la 5,6 mld. euro milioane euro. Vanzarile din Europa de Est au crescut cu 6,2 procente pana la 2,8 mld. Euro. Cresterea organica a vanzarilor a fost impresionanta, 10,3 procente, generata in principal de performantele din Turcia si Rusia (Adezivi).

Peformanta regiunii Africa/Orientul Mijlociu a fost influentata de tulburarile de ordin politic din multe state din regiune. Vanzarile au crescut nominal cu 3,7 procente pana la 934 milioane euro.

Vanzarile din America de Nord, afectate de cursul de schimb, au scazut usor cu 0,3 procente, in timp ce in America Latina au crescut cu 8,4%.

In regiunea Asia-Pacific, vanzarile au crescut cu 5,9 procente.

Citeste si:

Henkel Group se asteapta sa raporteze cresteri ale vanzarilor intre 3% si 5% in anul fiscal 2012. Henkel estimeaza ca vanzarile diviziilor de bunuri de consum vor pastra tendinta pozitiva din ultimul timp, cu o usoara crestere de ordinul unei cifre, in timp ce pentru divizia Adezivi Tehnologii, Henkel preconizeaza o crestere putin mai mare a vanzarilor decat in cazul diviziilor de bunuri de consum.

Divizia Detergenti & Produse pentru ingrijirea locuintei a raportat in 2011 o crestere organica a vanzarilor de 2,9 procente, in conditiile declinului usor al celor mai importante piete. Nominal, vanzarile au scazut usor cu 0,3 procente pana la 4,3 mld. euro.

Divizia Produse Cosmetice a inregistrat o crestere organica de 5,4 procente. Nominal, vanzarile au crescut cu 4 procente, pana la 3,39 mld. euro. Divizia Adezivi Tehnologii a pastrat trendul pozitiv din ultimii ani. Intr-un context economic dificil, vanzarile au crescut nominal cu 6 procente pana la 7,7 mld. euro.

In portofoliul Henkel sunt branduri ca Fa, Persil, Clin sau Ceresit.