Deficitul comercial al Frantei a crescut in mod neasteptat in februarie, la 6,4 miliarde de euro, cel mai ridicat nivel din ultimele cinci luni, reflectand lipsa de competitivitate a tarii pe piata externa, cu cateva sapramani inainte de alegerile prezidentiale, transmite Reuters, potrivit Mediafax.
In ianuarie, Franta a inregistrat un deficit comercial de 5,6 miliarde de euro.

Administratia franceza a vamilor a explicat ca deficitul comercial mai mare a fost determinat de cresterea importurilor de energie, din cauza temperaturilor foarte scazute.

Analistii anticipau o scadere a deficitului comercial la 5,2 miliarde de euro.

Importurile au urcat in februarie cu 2,8% fata de luna precedenta, in timp ce exporturile au crescut cu numai 1%.

Cota de piata a companiilor franceze a scazut la nivel mondial, astfel ca balanta comerciala este expusa mai mult la impactul cresterii importurilor de energie.

"Economia franceza trebuie sa se concentreze din nou pe exporturi, pentru a continua cresterea, in conditiile in care politica bugetara este restrictiva, iar consumul privat este limitat de puterea de cumparare", a declarat Dominique Barbet, analist la BNP Paribas.

Franta a inregistrat anul trecut un deficit comercial de 70,4 miliarde de euro, cel mai mare consemnat vreodata.

Competitivitatea Frantei pe piata internationala a fost una dintre temele majore ale campaniei prezidentiale din Franta, scrutinul urmand sa aiba loc in doua runde, in aprilie si mai.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri