"Nu intentionam sa avansam scrisoarea de intentie semnata cu HPCL intr-un stadiu superior, care ar presupune crearea unei societati mixte", a declarat un oficial din conducerea grupului BP. Sursa citata nu a oferit alte detalii in legatura cu aceasta decizie, insa recent o serie de companii de rafinare din India si-au exprimat nemultumirile in legatura cu reticenta autoritatilor de la New Delhi de a majora preturile impuse la combustibili pentru transport in conformitate cu preturile de pe piata internationala.
       
In timp ce pe piata mondiala barilul de petrol a crescut in 2005 cu 40 de procente comparativ cu 2004, in aceeasi perioada pretul combustibililor pe piata indiana a crescut cu doar 15 procente, ceea ce a provocat companiilor de rafinare detinute de statul indian pierderi combinate de 1,3 miliarde lire sterline.
       
In luna octombrie 2005, BP si compania petroliera de stat HPCL au semnat un acord preliminar vizand formarea unei societati mixte, detinuta in proportii egale, care urma sa construiasca o rafinarie cu o capacitate de procesare de 180.000 de barili pe zi in statul indian Bhatinda (nordul Indiei) si sa puna la punct o retea de benzinarii. Ulterior presedintele HCPL, M.B. Lal, a declarat ca un alt acord similar ar putea fi semnat si cu grupul petrolier francez Total.
       
In ultima vreme marile companii petroliere internationale si-au exprimat interesul de a intra pe piata din India, in special in sectorul de distributie a produselor petroliere, considerat a fi al treilea ca marime din Asia, dar si in sectorul de explorare prin participarea la o serie de proiecte din domeniul gazului natural si al petrolului. in plus rafinariile indiene si-au exprimat dorinta de a atrage investitori straini care sa sprijine planurile lor de expansiune. Spre deosebire insa de sectorul de distributie petroliera din China, de trei ori mai mare decat piata indiana, cererea de petrol venita in 2005 din partea Indiei nu a crescut foarte mult comparativ cu 2004, dat fiind preponderenta sectorului serviciilor in economia Indiei.