Valoarea Produsului Intern Brut al Bulgariei a crescut cu 5,5 procente, in anul 2005, in special datorita dezvoltarii sectoarelor industriei si al serviciilor, a raportat Institutul National de Statistica, citat de Rompres.

Valoarea Produsului Intern Brut de anul trecut a fost de 41,948 miliarde leva (21,447 miliarde de euro), conform datelor preliminare furnizate de Institut.

Sectorul industrial a crescut cu 7,3 procente, iar cel al serviciilor a crescut cu 6,6 procente. Sectorul agriculturii a scazut cu 8,6 procente. Valoarea Produsului Intern Brut pe cap de locuitor a fost de 5.420 leva (2.771 euro sau 3.443 dolari).

Deficitul comercial extern al Bulgariei pentru anul 2005 a ramas la o valoare ridicata, respectiv la 6,9 miliarde leva (3,5 miliarde de euro). Importurile au crescut cu 14,6 procente, in timp ce exporturile au crescut cu doar 7,2 procente.

Romania, putin mai bine comparativ cu vecinii de la sud

Desi cresterea economica a Romaniei in 2005 a fost de doar 4,1%, economia romaneasca a avut rezultate putin mai bune decat cea a Bulgarie. Potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS), PIB-ul Romaniei in 2005 a fost de 287186,3 milioane lei (81,5 miliarde de euro). Raportat la valoare PIB-ul, deficitul comercial al tarii noastre (circa 10 miliarde de euro) este putin mai mic comparativ cu cel al Bulgariei. De asemenea, exporturile tarii noastre au crescut mai mult decat cele ale Bulgariei, cresterea importurilor fiind mai mica decat a Bulagariei.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri