De asemenea, acestia trebuie sa precizeze la ce pret si in ce cantitate au achizitionat carburantii.
"Pot intelege pe deplin nemultumirea automobilistilor referitoare la felul in care are loc cresterea sau scaderea preturilor benzinei. Nu se stie cum sunt stabilite preturile. Acesta este motivul pentru care dorim sa crestem concurenta si transparenta", a declarat ministrul german al Economiei, Philipp Rosler.
Legea urmeaza sa intre in vigoare in acest an.

In ultimele saptamani, preturile benzinei si motorinei au crescut puternic in Germania.

Decizia guvernului a provocat proteste din partea unora dintre operatorii de benzinarii, care califica noua institutie drept "politia benzinei".

"Au creat un monstru birocratic pentru care vor plati contribuabilii. Aceasta institutie nu schimba nimic in evolutia preturilor la pompa, care sunt determinate de cotatia petrolului pe piata mondiala", a declarat purtatorul de cuvant al Federatiei Benzinariilor, Karin Retzlaff.

Citeste si:

Cea mai mare federatie a cluburilor de automobilism din Germania si Europa, ADAC, considera ca infiintarea unei astfel de institutii va permite cresterea transparentei pietei.

Purtatorul de cuvant al ADAC, Andreas Holzel, a avertizat totusi ca operatorii mai mici de benzinarii ar putea avea dificultati sa explice preturile, comparativ cu marile grupuri.

La inceputul lunii aprilie, autoritatile germane de reglementare in domeniul concurentei au anuntat lansarea unei anchete impotriva a cinci grupuri petroliere si operatori de benzinarii, BP/Aral, Esso, Jet, Shell si Total. Companiile sunt suspectate sa au facut intelegeri in detrimentul unor operatori independenti de benzinarii, mai mici.