Evolutia bunurilor si serviciilor de lux este sustinuta de piete precum China si Brazilia, unde numarul bogatilor este in crestere, scrie Mediafax.

Tot mai multi bani sunt cheltuiti pentru servicii in detrimentul bunurilor. Cheltuielile pentru "experiente", variind de la statiuni la safari-uri, au crescut cu 50% mai rapid decat cele pentru bunuri, anul trecut, si au ajuns la 770 miliarde de dolari, potrivit firmei de consultanta Boston Consulting Group.

Ritmul de crestere al pietei luxului in acest an, estimt la 7%, reprezinta o incetinire fata de 12% in ultimii doi ani, dar depaseste consistent avansul prognozat pentru economia mondiala.

Citeste si:

"Decalajul de venit creste, ceea ce este regretabil, insa, drept urmare, exista tot mai multi milionari in fiecare an", a afirmat Jean-Marc Bellaiche, partener senior la Boston Consulting Group. Milionarii asigura circa 45% din consumul pe aceasta piata.

Unii analisti pun sub semnul intrebarii perspectivele bunurilor si serviciilor de lux, in contextul problemelor din Europa, fragilitatii economiei SUA si incetinirii in China.

Avansul pietei luxului este o veste buna si pentru Europa, noteaza Financial Times. In Europa sut produse 70% din bunurile de lux la nivel global, inclusiv bauturi si alimente din aceasta categorie, iar industria angajeaza direct si indirect 1,5 milioane de persoane.