PSA Peugeot Citroen, cel mai mare constructor auto din Franta si al doilea din Europa, a anuntat joi ca va inchide in 2014 fabrica de la Aulnay, Franta, si va reduce productia la unitatea de la Rennes, suplimentand numarul disponibilizarilor cu 8.000, la 14.000 de persoane, pentru a aduce sub control pierderile operationale si a adapta capacitatea de productie la cererea in scadere abrupta din Europa, informeaza Mediafax.

PSA inchide astfel o fabrica din Franta pentru prima data in ultimii 20 de ani. Uzina de la Aulnay functioneaza de 39 de ani.

"Planul in starea actuala nu este acceptabil. Trebuie renegociat", a declarat sambata Hollande, la un post de televiziune.

Francois Hollande a fost ales presedinte in luna mai, cu promisiunea ca va impiedica eventuale concedieri semnificative in economie. Actiunile Peugeot s-au prabusit vineri la Paris cu 7,7%, din cauza temerilor ca guvernul ar putea determina compania sa revina asupra deciziilor destinate reducerii costurilor, potrivit unui analist londonez, citat de Bloomberg.

"Optiunile companiei sunt limitate. Criza de la Peugeot subliniaza una dintre cele mai mari probleme ale Frantei, si anume lipsa de competitivitate", a spus el.

Hollande a afirmat ca guvernul ar putea acorda "stimulente" care sa incurajeze vanzarile de autoturisme cu emisii scazute si ca va studia posibilitatea acordarii de credite pentru achizitiile de automobile, insa fara subventii in cash, precum programele derulate de administratia Nicolas Sarkozy pentru a combate recesiunea din 2009.

Somajul din Franta este la 10%, iar cererile pentru ajutor de somaj au atins maximul ultimilor 12 ani. Hollande considera crearea de noi locuri de munca una dintre prioritatile mandatului sau. Air France - KLM, Carrefour si Sanofi iau de asemenea in calcul concedieri in Franta, pe fondul stagnarii economiei.

Citeste si:

"Este adevarat ca avem o problema de competitivitate. Este necesar un efort, dar povara trebuie distribuita in mod corect", a afirmat presedintele francez.

Problemele economice il taxeaza deja din punct de vedere politic pe Hollande, a carui rata de sustinere in randul electoratului a scazut in ultima luni cu 7 puncte procentuale, la 56%, potrivit unui sondaj recent. Modul in care va fi rezolvata criza de la PSA Peugeot va marca decisiv primul mandat al presedintelui.

Statul nu poate fi "indiferent" fata de problemele Peugeot, a mai spus Hollande.

"Guvernul va desemna un expert care va prezenta, pana la sfarsitul acestei luni, un raport din care sa reiasa situatia reala", a afirmat liderul de la Paris.

Dintre marii producatori auto, Peugeot, Renault si Fiat au inregistrat in acest an cele mai abrupte scaderi ale vanzarilor in Europa.

PSA a amanat cu mai multe luni anuntarea proiectului de reorganizare, pentru a nu influenta rezultatul duelului Hollande - Sarkozy la alegerile din luna mai. Hollande a criticat si decizia de a intarzia prezentarea planului.