Pe de alta parte, firmele mici cu activitate in zona Satului Olimpic se plang ca restrictiile de circulatie impuse de autoritati le vor sufoca afacerile, scrie Mediafax.

Marile companii care sponsorizeaza Jocurile Olimpice de la Londra se inghesuie sa refuze deducerile fiscale cuvenite pentru a castiga capital de imagine, dupa o campanie in anumite publicatii si online in urma careia s-au strans peste 150.000 de semnaturi.

Astfel, somajul din Marea Britanie a scazut pentru cea de-a patra luna consecutiv, la 2,58 milioane de persoane, cel mai redus nivel din vara anului trecut, angajarile legate de organizarea Jocurilor Olimpice reusind sa estompeze pentru moment efectele situatiei economice dificile si crizei datoriilor de stat din zona euro, potrivit The Guardian.

Institutul National de Statistica din Marea Britanie a anuntat miercuri ca numarul somerilor a scazut cu 65.000 in perioada martie-mai, reducand rata somajului de la 8,3% la 8,1%. Numarul angajatilor din Londra a crescut cu 61.000 in aceeasi perioada.

In schimb, situatia dificila din economie, care se indreapta probabil spre cel de-al treilea trimestru de recesiune, este subliniata de cresterea numarului de persoane care primesc ajutor de somaj cu 6.100, la 1,6 milioane la nivel national. Institutul de Statistica sustine ca evolutia a fost cauzata de modificarea regimului prestatiilor sociale pentru parintii singuri si pentru persoanele care primesc ajutor de handicap.

Numarul tinerilor someri (16-24 ani) a scazut cu 10.000 in perioada analizata, rata somajului in randul acestei categorii de varsta coborant de la 22,1% la 21,9%.

Guvernul britanic estimeaza ca Jocurile Olimpice, care vor incepe pe 27 iulie, vor genera venituri suplimentare de 13 miliarde euro pentru Marea Britanie. Goldman Sachs estimeaza ca evenimentul sportiv ar putea creste PIB-ul tarii cu 0,4% in trimestrul al treilea, potrivit unui raport citat de Bloomberg.

Pe de alta parte, doar 7% firmele mici se asteapta sa castige ceva de pe urma Olimpiadei, iar un sfert dintre antreprenori s-au pregatit pentru efecte negative.

Citeste si:

Restrictiile de circulatie impuse de autoritati vor intensifica traficul oricum congestionat din Londra, complicand livrarea comenzilor si majorand costurile pentru transportatori.

Totodata, evenimentul a determinat dezvoltarea si modernizarea unor zone mai sarace ale metropolei britanice, cu efect de "crowding out" asupra mediului de afaceri din aceste zone - inlocuirea investitiilor private cu proiecte finantate din bani publici, comenteaza pentru Bloomberg Richard Wellingsd de la Institutul pentru Afaceri Economice, un think tank din Londra.

Principalii castigatori vor fi marile companii, confirma si Moody's intr-un raport recent, numind principalii sponsori ai evenimentului, precum McDonald's, Adidas sau General Electric.

Pe langa faptul ca numai marile companii isi permit locatii in Satul Olimpic, publicitatea este limitata strict de organizatori: firmele care nu au platit pentru statutul de sponsor oficial nu pot nici macar sa mentioneze Jocurile Olimpice ca sa atraga clienti.

Un avocat al firmelor mici din zona, care au dat in judecata autoritatile pentru restrictiile de circulatie si au pierdut, sustine ca organizatorii au ignorat complet interesele micilor intreprinzatori.

Lantul de restaurante fast food McDonald's ar putea da tonul unui nou trend in randul marilor companii care sponsorizeaza evenimentul. McDonald's a anuntat ca renunta la deducerile fiscale care i se cuvin ca sponsor, care se aplica vanzarilor din perioada Jocurilor Olimpice, potrivit presei britanice.

Sursa foto: freedigitalphotos.net