Grup Feroviar Roman (GFR) a fost descalificat, la inceputul anului, din licitatie dupa introducerea in conditiile de calificare a unei prevederi privind o cifra minima de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusa din acelasi motiv, Mediafax.

Bulgaria a impus doua seturi de conditii la prima licitatie, pentru investitori strategici si pentru investitori financiari. Pe langa dreptul de a putea accesa informatii clasificate, investitorii strategici ar fi trebuit sa aiba 10 ani de experienta in transportul feroviar de marfa, autorizatie, venituri de cel putin 400 de milioane de euro pe an si sa fi trecut printr-un audit financiar. Investitorii financiari ar fi trebuit sa detina actiuni in valoare de cel putin 1 miliard de euro, capital propriu de minim 20 de milioane de euro anul trecut si sa fi trecut prin audituri financiare in ultimii trei ani.

"La prima tentativa de privatizare, am formulat cerinte foarte dificile, dar le vom tempera un pic pentru a atrage mai multi investitori. Doar coboram conditiile cu o treapta, nu vom vinde BDZ Transport de Marfa pe nimic", a declarat ministrul Transporturilor, Ivaylo Moskovski.

Citeste si:

Duet Railway Bulgaria, un consortiu inregistrat in iulie in Cipru, a fost singura companie care a decis sa depuna o oferta, din cele cinci companii care au cumparat dosarul de privatizare. Initial, Agentia pentru Privatizare din Bulgaria anuntat ca licitatia respecta regulile si va continua, intrucat chiar daca ar fi schimbate conditiile, ar fi greu de atras mai multi cumparatori. Consortiul Duet Railway Bulgaria este controlat de firma britanica de investitii Duet Group.

GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa, si a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 761,05 milioane de lei (circa 180 milioane euro).

Grup Feroviar Roman face parte din grupul Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica.