Tranzactia va permite Generali PPF Holding extinderea pe una dintre pietele cu cea mai mare crestere din Europa Centrala si de Est (ECE).

Dupa incheierea tranzactiei, Generali PPF va opera in Polonia cu doua companii separate si doua brand-uri distinct - Generali si Proama. Tranzactia este inca subiect al aprobarilor si al autoritatilor de reglementare.

“Polonia este o piata strategica pentru noi. Aceasta inregistreaza una dintre cele mai semificative rate de crestere dintre pietele de asigurare din ECE. Achizitia Proama ne va ajuta sa ne dezvoltam businesul in aceasta piata cu potential”, a declarat CEO-ul Generali PPF Holding, Ladislav Bartonicek.

Proama este activa in principal pe segmentul de retail si a debutat cu vanzarea de asigurari auto, prin 3 canale de distributie: telefon, Internet si retea proprie de agenti.

Citeste si:

“Decizia Groupama de a renunta la businesul de asigurare din Polonia face parte din planul de reducere a cheltuielilor si investitiilor. Cu toate acestea, grupul a crezut in modelul de busines Proama si i-a acordat prioritate, oferindu-i oportunitatea de a-si continua dezvoltarea cu succes”, a explicat Pierre Lefevre, managing director International & Subsidiaries Groupama.

Generali PPF Holding este activa pe piata de asigurari poloneza prin subsidiara sa Generali Group Polonia.

Volumul de prime brute subscrise in 2011 de catre Generali Polonia a fost de 1,9 miliarde de zloti polonezi, segmentul de asigurari generale inregistrand o crestere de 28% (per ansamblu, piata de asigurari poloneza a inregistrat o crestere de doar 12%) si cel de asigurari traditionale de viata de 20% (de 5 ori mai mult decat cresterea pietei).

Generali Polonia este in prezent una dintre cele mai dinamice companii din piata de asigurari din Polonia. Aceasta ofera servicii financiare si de pensii pentru aproape 2 milioane de clienti.