Cetatenii chinezi fac aproximativ un sfert din achizitiile de bunuri de lux la nivel mondial, de cinci ori mai mult fata de ponderea inregistrata in 2007 pe aceasta piata, potrivit estimarilor HSBC, citate de CNN.
Chiar si dupa cresterea ultimilor ani, piata luxului din China este departe de a fi matura, afirma analistii, potrivit Mediafax.

"China ramane, inainte de toate, o piata pe care brandurile recruteaza clienti", se arata in studiul HSBC.

Unul din factorii care sustin cresterea este expansiunea retailerilor dinspre marile centre urbane ale Chinei catre orase mai mici, ceea ce inseamna ca magazine de lux se deschid pentru prima data in orase care au, insa, populatii apropiate de Paris sau San Francisco.

Factorii culturali contribuie, de asemenea, la evolutia pietei. Urmand trendul din tarile dezvoltate, chinezii bogati si cei din clasa de mijloc simt nevoia de a cheltui.

"In timp ce gradul de recunoastere este inca scazut pentru unele branduri, iar penetrarea in orasele de rang doi este limitata, superbogatii Chinei cheltuie mai mult pe bunuri de lux decat cei din Vest", scriu analistii HSBC.

Chinezii fac o mare parte din achizitiile de bunuri de lux in afara Chinei continentale, pentru a evita plata unor taxe mai ridicate. Astfel, doar 10% din cumparaturile din aceasta categorie au loc in China, in timp ce chinezii sunt responsabili pentru 25% din piata mondiala a luxului.

Taxele mai mici nu sunt singurele motive care atrag cumparatorii chinezi in alte tari. Serviciile magazinelor sunt, de obiciei, de o calitate mai ridicata pe pietele dezvoltate, in timp ce falsurile sunt mai rare. In plus, chinezii bogati calatoresc tot mai des in strainatate.

In Australia, de exemplu, vizitatorii din China chltuiesc in medie 3.000 de dolari, comparativ cu doar 1.000 de dolari pentru turistii americani si europeni, potrivit analizei HSBC.

Sursa Foto: Idea go, Freedigitalphotos.net

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri