Avizul celor doi lideri europeni este decisiv pentru a face posibila fuziunea grupurilor, care ar crea cea mai mare companie de aparare si inginerie aerospatiala la nivel mondial dupa venituri. BAE Systems a inregistrat anul trecut venituri de 19,15 miliarde lire sterline (23,8 miliarde euro), iar EADS, care detine si producatorul de aeronave comerciale Airbus, a avut incasari de 49,13 miliarde euro, scrie Mediafax.

Merkel si Hollande se vor intalni sambata la Ludwigsburg, Germania, unde vor discuta, pe langa criza din Europa, problema sensibila a fuziunii celor doua companii.

Directorul general al EADS, Tom Enders, a declarat miercuri ca discutiile pe marginea tranzactiei "progreseaza bine", primul mesaj oficial transmis de companii de cand au anuntat fuziunea in urma cu o saptamana.

"Suntem intr-o pozitie buna, care ne va ajuta sa oferim in curand noi detalii pietei si angajatilor", a scris Enders intr-un email catre angajatii EADS.

El a adaugat ca cele doua grupuri poarta "discutii constructive si avansate cu toate guvernele implicate" si incearca sa raspunda la "intrebarile si interesele de securitate nationala cat mai bine posibil in cadrul tranzactiei propuse".

Fuziunea ar elimina influenta guvernelor europene asupra operatiunilor curente ale EADS, insa Germania, Franta, Spania si Marea Britanie ar avea in continuare drepturi de veto asupra deciziilor contrare intereselor nationale.

Citeste si:

Conducerile celor doua companii considera ca sunt aproape de un acord final, dupa ce au convenit deja structura board-ului noului grup, insa surse apropiate situatiei au avertizat ca fuziunea nu este inca un lucru sigur.

Merkel a declarat miercuri ca toate guvernele implicate evalueaza fuziunea BAE-EADS.

Ministrul francez pentru afaceri europene, Bernard Cazeneuve, a afirmat marti seara la un post de televiziune ca "exista inca multe obstacole tehnice care risca sa blocheze tranzactia", indicand astfel ca guverneel sunt inca departe de a-si da avizul.

Intrebat miercuri daca guvernul francez si-a dat acordul de principiu pentru fuziune, ministrul Finantelor Pierre Moscovici a raspuns negativ.
"Analizam situatia", a aratat el.

Boeing, rivalul american al noii companii rezultate dupa fuziune, a sugerat miercuri ca ar putea contesta tranzactia in justitie.

In eventualitatea ca EADS si BAE vor obtine acordul guvernelor, tranzactia trebuie avizata si de parlamentele celor patru state europene.