Chiar daca poate parea greu de crezut, investitiile in alcool, sau mai exact, in whisky de top, au depasit performanta multor instrumente financiare clasice de-a lungul ultimilor patru ani.
Pretul celor mai valoroase 100 sticle de whisky din lume a urcat in medie cu 277% de la startul crizei financiare (toamna anului 2008) si pana in prezent, arata o statistica realizata de Whisky Highland, o firma britanica de consultanta si evaluare a whisky-ului. Astfel, cine ar fi cumparat o sticla de 239 dolari Macallan Royal Marriage, editie limitata lansata pentru sarbatorirea nuntii dintre printul britanic William si Kate Middleton, ar fi castigat astazi 662 dolari.

De asemenea, cele mai valoroase 1.000 sticle de whisky a urcat cu 107% in ultimii patru ani.

Andy Simpson, seful Whisky Highland, spune ca regulile de baza pentru a investi in whisky sunt similare multor altor instrumente financiare: rabdarea de a astepta 10 – 20 de ani, investirea doar a sumelor de bani pe care iti permiti sa le pierzi si buna cunoastere a pietei.

„Nu mergeti sa cumparati orice sticla de whisky veche de zece ani. Brandurile produse in masa nu ofera niciun randament”, spune el.

Totusi, o privire mai atenta asupra statisticilor Whisky Highland arata ca investitorii pot inregistra aproape la fel de usor si pierderi grele. Astfel, daca sunt luate in considerare doar brandurile cu cele mai slabe performante din primele 1.000, randamentul dispare complet si in schimb se inregistreaza o pierdere de 28%. Totodata, cele mai slabe branduri din primele 100 au inregistrat o scadere de 58% in ultimii patru ani.

In aceste conditii Andy Simpson spune ca oficial nu poate recomanda investitiile in whisky: „Recomand ca oamenii sa bea whisky-ul... de fiecare data cand cineva isi deschide o sticla de whisky, valoarea sticlei mele va creste”.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri