Administratia pentru Alimente si medicamente (FDA) din SUA a recurs la sprijinul unor specialisti independenti pentru a evalua bauturile cu continut mare de cafeina. Agentia vrea sa stabileasca daca aceste bauturi, asociate cu decesul mai multor persoane, ar putea face rau atunci cand sunt consumate in exces, de persoane tinere sau cu afectiuni cardiace, se arata intr-o scrisoare a institutiei adresata senatorului democrat de Illinois Dick Durbin, relateaza Mediafax.

In baza acestei analize, agentia ar putea reglementa consumul acestor produse sau sistemul de etichetare.
Agentia va analiza totodata daca ingredientele bauturilor energizante, asociate cu cafeina, sunt sigure pentru consum. Institutia a precizat ca nu au fost identificate probleme legate de doi aditivi principali, taurina si guarana.

"Ma bucur sa vad ca Administratia pentru alimente si medicamente efectueaza o investigatie, dar trebuie facut mai mult si mai repede", potrivit unui comunicat semnat de Durbin si Richard Blumenthal, senator democrat de Connecticut.

Bauturile energizante nu sunt supuse reglementarilor agentiei referitoare la continutul de cafeina al bauturilor racoritoare, intrucat sunt comercializate de regula ca suplimente alimentare.

Bauturile racoritoare pot contine maximum 71 de miligrame de cafeina la 12 uncii (326 grame), pentru a fi considerate sigure de catre FDA.

In cazul bauturilor energizante, continutul de cafeina variaza intre 160 miligrame si 500 de miligrame.
Bauturile Monster au fost asociate cu decesul a cinci persoane, iar produsele 5-Hour Energy cu 13 reactii adverse raportate la FDA.

Citeste si:

Produsele energizante ale Rockstar si Red Bull nu au fost asociate cu decese.

Toate cele patru branduri au fost mentionate in legatura cu cazuri de efecte negative aparute dupa consumul bauturilor energizante, precum cresterea pulsului cardiac si dureri abdominale.

Datele publicate de FDA se refera la perioada ianuarie 2004-octombrie 2012.

Institutia nu a publicat informatii legate de alte produse concurente, precum AMP Energy al PepsiCo.