Pana in prezent, sapte milioane de carduri si dispozitive PayPass au fost emise pentru consumatori, iar tehnologia PayPass este acum acceptata in aproximativ 30.000 de locatii ale comerciantilor din intreaga lume.

Teste si proiecte pilot PayPass au fost anuntate in Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Japonia, Coreea, Liban, Malaiezia, Australia, Taiwan si Filipine si multe alte programe vor fi dezvoltate pe parcursul anului 2006. Datorita succesului inregistrat pe piata platilor contactless prin programul sau inovator PayPass, MasterCard a primit de curand premiul “2006 Market Penetration Leadership.”

PayPass ofera consumatorilor o alternativa convenabila la numerar, care permite platilor de valoare mica sa fie realizate rapid, usor si in siguranta. De acum incolo, consumatorii nu mai trebuie sa aiba la ei numerar sau maruntis, sa treaca cardul prin cititor sau sa semneze chitante pentru tranzactiile PayPass cu o valoare mai mica de 25 de dolari (pentru cumparaturile de peste 25 de dolari, trebuie in continuare sa se semneze si sa se emita chitanta). Utilizatorii nu fac decat sa treaca cardul lor PayPass prin fata cititorului PayPass instalat la comercianti si tranzactia este realizata.

“Acesti ultimi ani au reprezentat o perioada extraordinara pentru industria de plata. Platile contactless s-au extins de la o serie de teste regionale, la o adoptare nationala si apoi mondiala privind aceasta metoda de plata pentru cumparaturile zilnice,” spune Art Kranzley, executive vice president, Advanced Payments, MasterCard International. “Adevarata putere din spatele platilor contactless este ca fiecare parte implicata - consumatori, institutii financiare si comercianti - are de castigat.”

PayPass permite institutiilor financiare sa ofere clientilor mai multe optiuni de plata si ii ajuta pe emitenti sa-si creasca volumul brut al tranzactiilor, indepartand platile de numerar, crescand loialitatea posesorilor de conturi privind programele lor de card si deschizand noi oportunitati de acceptare pentru mediile „de plata rapide”. in Statele Unite, Chase, Citi, Citizens Financial Group, Inc., GE Consumer Finance, HSBC, KeyBank, MBNA si Peoples Bank of Paris, Texas au inceput toti sa ofere programe de plata MasterCard PayPass posesorilor lor de conturi. Tehnologia PayPass imbogateste caracteristicile oricarui instrument de plata – fie ca este vorba de unul de credit, debit, pre-paid, co-branded, pentru micii intreprinzatori sau proprietar.

Tehnologia PayPass poate fi regasita in multiple variante. Cardurile PayPass includ si tehnologia bazata pe banda magnetica, astfel ca aceste carduri pot fi utilizate ca si celelalte oriunde in lume unde este afisata sigla MasterCard. in regiunile in care cardurile smart EMV sunt predominante, cum ar fi Europa si Asia/Pacific, OneSmart PayPass™ conbina atat interfata pentru platile cu contact, cat si pentru cele contactless pe un singur cip. Tehnologia PayPass poate fi utilizata impreuna cu o serie intreaga de dispozitive care se potrivesc la un breloc de chei sau la telefonul mobil.

Citeste si:

MasterCard PayPass permite, de asemenea, comerciantilor sa-si deserveasca clientii mai bine. PayPass micsoreaza timpul petrecut de consumatori la casa, reduce costurile legate de administrarea numerarului, mareste eficienta si ofera posibilitati multiple de diferentiere. McDonald’s a fost primul comerciant care a anuntat ca accepta PayPass, in August 2004, alti comercianti din Statele Unite au urmat apoi – printre care 7-Eleven, CVS, Duane Reade, Subway, Regal Entertainment Group, Wawa, Sheetz, Central Parking, Meijer Stores, Ritz Camera Centers si Boater’s World Marine Centers.

Interesul manifestat in privinta tehnologiei PayPass nu s-a limitat numai la comercianti. PayPass s-a dovedit a fi populara si in locatiile sportive, pe stadioanele unde se joaca baseball si la evenimentele de golf. MasterCard si partenerii sai vor continua sa desfasoare teste privind plata contactless pentru programe de transport in comun, cum ar fi cel cu Citi si MTA pentru anumite statii de metro din New York si continua testele din domeniul retail-ului.

Interoperabilitatea globala este cheia

Importanta unei experiente comune la punctul de vanzare permite, de asemenea, MasterCard, Visa si JCB Co. Ltd. sa stabileasca o intelegere prin care sa utilizeze Specificatia de Implementare MasterCard PayPass ISO/IEC 14443 ca un protocol comun de comunicare pe frecventele radio pentru platile contactless. intelegerea garanteaza ca terminalele si cardurile care sunt bazate pe aplicatiile de plata contactless ale celor trei organizatii de plata sunt in conformitate cu protocolul comun de comunicare si au fost supuse acelorasi teste, asigurandu-se astfel interoperabilitatea intre marci.

“Intelegem ca interoperabilitatea globala este esentiala pentru succesul oricarui program de plata. MasterCard PayPass a fost conceput pe baza standardelor de interoperabilitate globala si astfel se garanteaza functionarea sa peste tot in lume,” spune Cathleen Conforti, senior vice president and global PayPass product manager, MasterCard International.