Conform studiului, unul din zece pasageri a pierdut un autobuz pentru ca nu a avut banii potriviti sau pentru ca statea la coada la bilet.
Navetistii care folosesc PayPass vor plati aceeasi suma ca pentru biletele „pay-as-you-go”, nu ca pentru biletul mai scump, ce poate fi cumparat cu numerar.

Tehnologia contactless este introdusa in reteaua de autobuze a Londrei, ceea ce inseamna ca navetistii isi pot plati biletul direct cu cardul bancar, mai degraba decat sa-si cumpere in prealabil un bilet sau sa-si incarce cardul Oyster.

Acest nou mod de plata vine si in sprijinul pasagerilor care pierdeau banii incarcati pe un card Oyster care le era ulterior furat, se deteriora sau pe care il pierdeau. Chiar daca numerarul poate fi recuperat de pe cardurile inregistrate, cifrele publicate de Transport for London (TfL) arata ca aproape 30 de milioane de lire au ramas necheltuiti pe cardurile Oyster din aprilie 2009 pana in 2010.

Pana in prezent, au fost emise peste 55 de milioane de carduri Oyster de catre compania Transport for London, dar numai 8 milioane dintre acestea sunt folosite constant, in fiecare luna. Avand calatori care platesc cu cardurile bacare, TfL va face economii de costuri semnificative in procesul de ticketing, bani care vor putea fi reinvestiti in reteaua de transport.