Franta, cea mai importanta piata a grupului, a inregistrat un avans de 0,1% anul trecut, la 39,53 miliarde de euro, in timp ce restul operatiunilor europene au influentat negativ rezultatul final, se arata intr-un comunicat al Carrefour.

Vanzarile in Europa, excluzand Franta, au scazut cu 2,5%, la 23,67 miliarde de euro. Diviziile din America Latina si Asia au avut cresteri de 5%, respectiv 10%.

In trimestrul al patrulea, vanzarile au urcat cu 0,8%, la 22,9 miliarde de euro, sustinute de avansul operatiunilor din America Latina, in timp ce rezultatul din Franta a continuat sa se imbunatateasca, potrivit Bloomberg.

Analistii estimau vanzari de 23 de miliarde de euro. Veniturile au avansat in Franta cu 0,6%.

Citeste si:

Directorul general al Carrefour, Georges Plassat, se confrunta cu cheltuielile de consum reduse ale populatiei in Franta si alte state europene in contextul planurilor de a revitaliza vanzarile grupului. Strategia acestuia include acordarea unei puteri de decizie mai ridicate managerilor de magazine si mentinerea unor preturi scazute la alimente pentru atragerea cumparatorilor.

De asemenea, Carrefour a renuntat la operatiunile din unele tari, pentru a genera lichiditati si a reduce datoria.

Carrefour detine in Romania peste 100 de magazine - hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate.