Ungaria a inregistrat in luna noiembrie cea mai abrupta scadere a comertului cu amanuntul din ultimii doi ani si jumatate si a ajuns cu 10% mai redus fata de nivelul din 2005, in contextul celei de-a doua runde de recesiuni din ultimii patru ani, scrie Mediafax.
Vanzarile retail din Ungaria au scazut cu 4,1% in noiembrie fata de aceeasi perioada a anului anterior, cea mai puternica scadere din iunie 2010, potrivit Bloomberg, care citeaza datele institutului de statistica de la Budapesta.

In octombrie a fost consemnat un declin de 3,7%.

Vanzarile de mobila si produse electronice au coborat cu 16% in perioada analizata, in timp ce in domeniul cartilor si cel al echipamentelor pentru calculatoare au fost remarcate scaderi de 9%.

Potrivit Portofolio.hu, comertul cu amanuntul din Ungaria este cu aproape 10% sub nivelul din 2005.

Luna decembrie ar putea imbunatati datele pe ansamblul intregului an datorita cumparaturilor de sarbatori, insa declinul consumului si al industriei manufacturiere sugereaza ca recesiunea din Ungaria s-a adancit in trimestrul al patrulea, noteaza publicatia ungara.

Consumul a scazut cu 0,4% in noiembrie fata de octombrie, dupa ce a crescut o singura data in ultimele 12 luni.

Economia Ungariei s-a contractat cu 0,2% in trimestrul al treilea al anului trecut fata de cel anterior, dupa ce in trimestrul al doilea Produsul Intern Brut a scazut cu 0,4%, iar in primele trei luni din 2012 cu 1,1%.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri