Potrivit legii adoptate de parlamentarii turci, vanzarea de bauturi alcoolice va fi interzisa intre orele 22.00 si 6 dimineata, in timp ce reclamele la produse alcoolice vor fi interzise. In plus, autoritatile urmaresc sa elimine scenele din emisiunile TV, videoclipurile musicale sau filme care ar putea incuraja consumul de alcool.

Textul legii mai are nevoie doar de semnatura presedintelui Abdullah Gul.

“Nu vrem o generatie tanara care sa fie beata tot timpul”, a argumentat primul ministru Tayyip Erdogan.

O masura similara a fost luata de Finlanda, care a interzis consumul de alcool in intervalul orar 21.00-9.00, au limitat reclamele la produse alcoolice, iar producatorii au fost nevoiti sa eticheteze ambalajele cu efectele daunatoare ale alcoolului asupra sanatatii.

Citeste si:

In Finlanda, consumul anual de alcool este de sase ori mai mare decat in Turcia, unde in 2010 se situa la nivelul de 1,5 litri per cap de locuitor. Media la nivelul Uniunii Europene este de 10,7 litri pe an.

Mai multe companii din industria de profil au declarat ca primul ministru turc a refuzat orice dialog cu producatorii de bere, vin sau spirtoase.

“Sunt luni de zile, daca nu chiar un an, de cand incercam sa intram in contact cu membrii Guvernului pentru a discuta aceste modificari legislative”, a spus un reprezentant al Diageo, care detine branduri precum Smirnoff si Johnnie Walker.