Royal Philips Electronics si AVENT Holdings Ltd. au anuntat ca Philips va prelua AVENT, liderul pietei de produse pentru hranirea copilului din UK si Statele Unite, cu vanzari in peste 60 de tari. Philips va achizitiona AVENT de la firma Charterhouse Capital Partners LLP pentru aproximativ 460 milioane £ (aproximativ 675 milioane euro), suma ce urmeaza a fi platita cash dupa finalizarea tranzactiei. Se estimeaza ca tranzactia se va incheia in trimestrul al treilea al lui 2006, cand AVENT va fi integrata in divizia Domestic Appliances and Personal Care din cadrul Philips.

“Consideram ca sanatatea mamelor si a bebelusilor reprezinta un domeniu cheie, cu un mare potential pentru Philips. Prin aceasta achizitie, putem sa ducem mai departe pozitia de lider a companiei Philips in segmentul monitoarelor pentru bebelusi din Europa si chiar sa devenim liderul mondial al acestei piete”, a declarat Andrea Ragnetti, CEO al diviziei Philips Domestic Appliances and Personal Care. “AVENT este recunoscuta ca marca premium a produselor pentru ingrijirea mamei si copilului, in timp ce Philips este puternic asociat cu domeniul medical si produsele electronice avansate, create pentru consumatori. Astfel, vedem o excelenta oportunitate pentru a fuziona si a deveni un jucator puternic pe aceasta piata in crestere”, a adaugat Ragnetti.

Pentru anul financiar care s-a incheiat in martie 2006, AVENT a raportat vanzari de aproximativ 113 milioane £ (aproximativ 165 milioane de euro), reprezentand o crestere a vanzarilor de 12%, comparativ cu anul precedent. Philips estimeaza ca in urmatorii cinci ani cresterea vanzarilor companiei o va depasi semnificativ pe cea a pietei.

Pentru a obtine aceasta crestere, Philips va combina pozitia detinuta de AVENT ca marca premium de produse pentru ingrijirea mamei si copilului pe pietele din UK si SUA, cu acoperirea globala in permanenta crestere a marcii Philips, pentru a extinde activitatile AVENT, in special in Asia si tarile in curs de dezvoltare. Prin acest “co-branding”, Philips va crea o categorie de produse premium in care vor fi introduse viitoarele articole pentru mama si copil.

Comentand achizitia, Elisabeth Christie, CEO al AVENT Holdings Ltd., a spus: “Privim asocierea cu Philips ca fiind foarte benefica pentru planurile de dezvoltare pe termen lung ale AVENT. Cand este vorba de sanatatea si binele mamelor si copiilor, ambele companii pun consumatorul in centrul preocuparilor. De asemenea, recunoastem faptul ca prin intermediul studiilor de piata efectuate si al produselor premium putem dobandi pozitia de lider de piata. Suntem incantati ca vom colabora cu liderul mondial in electronice pentru a continua sa cream produse inovative pentru ingrijirea mamei si copilului”.

AVENT va oferi companiei Philips o platforma pentru dezvoltarea viitoare a activitatilor sale in domeniul sanatatii consumatorilor. Fondata in 1984, AVENT are in gama biberoane, produse pentru alaptat si alte produse pentru hranirea bebelusilor. AVENT este recunoscuta pentru inovatiile tehnologice in domeniu, fiind cea care a lansat primul sterilizator pe baza de abur, prima pompa de san manevrabila cu o singura mana, precum si primul biberon care s-a dovedit clinic ca reduce colicile.

Evaluata in prezent la aproximativ 7 miliarde de euro, se estimeaza ca piata produselor pentru ingrijirea mamei si copilului – precum produse pentru siguranta si monitorizarea copilului, produse pentru sanatate si ingrijire personala, accesorii pentru hranirea copilului – va creste in urmatorii 5 ani cu o medie de aproximativ 5% pe an in tarile dezvoltate si 10% in tarile in curs de dezvoltare. In tarile dezvoltate, tendinta catre o populatie cu o medie avansata de varsta, cu un numar mai mare de bunici si parinti mai varstnici, se reflecta in cheltuieli mai mari in ceea ce priveste produsele pentru copii. In tarile in curs de dezvoltare, cheltuielile aferente ingrijirii copilului cresc de asemenea datorita cresterii puterii de cumparare.