Investigatorii accidentului de la San Francisco se intreaba de ce avionul zbura atat de jos la aterizare si de ce copilotul, cu mult mai multa experienta decat pilotul, nu a spus mai multe despre acest lucru inainte ca nava Asiana Airlines sa rateze aterizarea, relateaza Los Angeles Times , citat de Mediafax.
"De ce nu au vorbit mai mult in carlinga avionului Asiana Airlines cu putin inainte de aterizarea joasa si dezastruoasa la San Francisco?", se intreaba publicatia. Ziarul evoca "probleme serioase de siguranta" ce au afectat compania Korean Air multi ani, subliniind ca acestea au fost cauzate in parte de probleme culturale privind respectul, cu alte cuvinte, copilotii simtindu-se obligati sa nu puna in discutie deciziile pilotilor, din cauza respectului traditional fata de ierarhie si autoritate.

In cartea "Outliers: The Story of Success" (2008), Malcolm Gladwell, un specialist in cultura pop, subliniaza in mod expres asupra acestei presupuse diferente ca factor ce a contribuit la problemele cu care se confrunta compania Korean Air.

Compania "Korean Air a inregistrat mai multe prabusiri decat aproape orice alta companie aeriana din lume, intr-o perioada la sfarsitul anilor '90. Cand ne gandim la prabusiri de avioane, ne gandim «O, probabil ca au avioane vechi. Probabil ca au piloti slab formati». Nu. De fapt se luptau cu o mostenire culturala, potrivit careia cultura coreeana este ierarhica. Esti obligat sa fii respectuos cu cei batrani si superiorii intr-un mod care ar fi de neimaginat in Statele Unite", afirma Gladwell.

"Insa Boeing si Airbus creeaza avioane moderne, complexe, care sa fie pilotate de doua peroane egale. Acest lucru functioneaza foarte bine in culturi in care distanta fata de putere este slaba (ca cea americana, in care ierarhiile nu sunt atat de relevante). Dar in culturi in care distanta fata de putere este puternica, este foarte dificil", adauga specialistul.

"Utilizez studiul de caz al unei prabusiri foarte cunoscute in Guam a (unui avion) Korean Air. Zboara, au niste probleme, vremea e proasta. Pilotul comite o eroare, iar copilotul nu il corecteaza. Insa imediat ce Korean Air si-a dat seama ca avea o problema de natura culturala, a rezolvat-o", subliniaza el.

Ziarul american se intreaba daca o asemenea dinamica a afectat pilotul Asiana Airlines, tot o companie sud-coreeana, sau daca nu cumva doi piloti experimentati nu si-au dat seama ca exista o problema.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri