Ele au beneficiat de o procedura cunoscuta sub numele de "pattegiamento", care permite incheierea unui acord pe cale amiabila asupra sanctiunii, in schimbul unei recunoasteri cel putin partiale a vinei, scrie Mediafax.

Comandantului navei, Francesco Schettino, judecat in cadrul procesului incepand de miercuri, i s-a refuzat pana in prezent aplicarea acestui tratament de catre parchet. Insa avocatii sai l-au reclamat din nou.

Dintre aceste cinci persoane condamnate, ale caror avocati au anuntat oficial cereri de negocieri a pedepselor in mai, intr-o audiere preliminara, patru se aflau pe nava in momentul producerii dramei, a cincea fiind directorul Unitatii de criza din cadrul companiei Costa Crociere, Roberto Ferrarini.

Ferrarini a primit pedeapsa cea mai aspra, si anume doi ani si zece luni de inchisoare.

Manrico Giampedroni, insarcinat cu cazarea la bord, a fost condamnat la doi ani si sase luni de inchisoare. Ofiterul Ciro Ambrosio a fost condamnat la un an si sase luni de detentie. Timonierul indonezian Jacob Rusli Bin a primit o pedeapsa de un an si opt luni de inchisoare. Alt ofiter, Silvia Coronica, a fost condamnata la un an si sase luni, cea mai mica dintre pedepse.

Parchetul a emis un aviz favorabil pentru "pattegiamento" in cazul celor cinci persoane acuzate impreuna cu Francesco Schettino, dar nu si pentru acesta.

Citeste si:

Naufragiul pachebotului de croaziera, in apropierea Insulei Giglio, in Toscana, s-a soldat cu 32 de morti.

Avocatii lui Schettino au apreciat ca justitia a aplicat "doua unitati de masura", una acestuia, iar alta celor cinci persoane, apreciind ca acestea au fost la fel de vinovate in catastrofa.

Perspectiva acestor pedepse negociate au provocat, in avans, furia partilor civile, care vor sa se faca dreptate victimelor.

In noaptea de 13 ianuarie 2012, pachebotul de 114.500 de tone s-a lovit de o stanca, in apropiere de coasta, si a esuat, avand la bord 4.229 de persoane, dintre care 3.200 de turisti.

Treizeci si doua de persoane au murit, iar corpurile a doua dintre ele nu au mai fost gasite.

Intre cele 250 de parti civile in procesul impotriva lui Schettino se afla inlusiv Costa Crociere (grupul Carnival), proprietarul navei, dar si statul italian si Insula Giglio, unde enorma epava zace in continuare in apropiere de port, culcata pe o parte.