Bechtel a castigat un contract de 9,4 miliarde de dolari, FCC va executa lucrari evaluate la 7,8 miliarde de dolari, iar Ansaldo a obtinut o comanda de 5,2 miliarde de dolari.

Reteaua va avea sase linii si va face legatura intre centrul orasului, cladirile guvernului, universitati, zone comerciale, aeroport si cartierul financiar.

Lucrarile de constructie vor incepe in primul trimestru al anului viitor si vor dura aproxiamtiv cinci ani.
Statele din regiunea Golfului Persic investesc miliarde de dolari din banii obtinuti din exporturi de petrol si gaze pentru dezvoltarea infrastructurii, construind aeroporturi, porturi si retele feroviare.

Qatar, cel mai mare exportator de gaz natural lichefiat, a atribuit in luna iunie contracte de 8,2 miliarde de dolari pentru constructia primei faze a reteleu de metrou din Doha, in cadrul pregatirilor pentru Cupa Mondiala la fotbal din 2022.

Citeste si:

Dubai a construit in 2009 prima retea de metrou din randul statelor arabe din regiune.

Populatia Riadului va creste la 8,5 milioane de persoane in urmatorii 10 ani, de la 6 milioane in prezent. Numarul autovehiculelor din capitala a depasit in acest an 1,5 milioane.

Arabia Saudita deruleaza un program de investitii de peste 500 miliarde de dolari pentru modernizarea infrastructurii si crearea de locuri de munca, in incercarea de a diversifica economia dependenta in mare masura de extractia de petrol si gaze.

Contractul semnat in 2003 cu Bechtel pentru constructia Autostrazii Transilvania a fost reziliat, iar statul roman va plati companiei americane despagubiri de 37,2 milioane de euro, a anuntat la finalul lunii mai - Dan Sova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine.