Cea mai mare firma de publicitate si comunicare din lume, grupul american Omnicom, si firma chineza de publicitate Beijing Guoan Advertising au anuntat vineri crearea unei societati mixte dupa ce Guoan "va inceta orice colaborare" cu grupul britanic de publicitate WPP, numarul doi mondial, informeaza Rompres.

"Noua societate mixta DDB Guoan Communications este prima societate mixta intre DDB (grupul Omnicom) si Beijing Guoan", urmand sa fie detinuta in proportie de 52 la suta de DDB si in proportie de 48% de Beijing Guoan", a declarat un responsabil al societatii chineze.

Printre companiile controlate de China International Trust and Investment Corp., cel mai mare conglomerat chinez, se numara si Citic Guoan, firma mama a Beijing Guoan Advertising Corp, una dintre primele 10 firme de advertising din China. Prin colaborarea cu Beijing Guoan Advertising, grupul american Omnicom va dobandi o prezenta considerabila pe piata chineza, piata care se estimeaza ca peste cativa ani va deveni a doua din lume dupa piata americana.

In schimb, aceasta alianta constituie o lovitura dura pentru grupul britanic WPP, care era aliat cu Beijing Guoan Advertising, insa a pierdut acest parteneriat dupa ce directorul general de la WPP, Martin Sorrell, a refuzat sa discute cu omologul sau de la Beijing Guoan Advertising, Yan Gang, o serie de probleme legate de gestiunea in interiorul Grey Advertising, firma cu care Guoan a demarat colaborarea in urma cu 14 ani, dar care anul trecut a fost preluata de WPP.

Din grupul de publicitate WPP fac parte retelele de publicitate Ogilvy, Grey, JW Thompson, Y&R. in Romania, atat Omnicom cat si WPP, au afaceri in agentii de publicitate si de media.