Toti comerciantii germani vad in Campionatul Mondial o adevarata mana cereasca. Cu totii spera ca marea de suporteri ce se va revarsa asupra Germaniei le va aduce o crestere substantiala a veniturilor si ca evenimentul va atrage, ulterior, alte valuri de turisti, fie din randul celor ce au ramas impresionati de locurile si serviciile gasite aici, fie din cei care au asteptat trecerea "furtunii" Mondialului. Economistii sunt convinsi la randul lor ca evenimentul se va traduce printr-o majorare cu 0,5% a previziunilor de crestere economica pentru 2006.

Cel mai important eveniment sportiv gazduit de catre Germania de la Cupa Mondiala din 1974 este perceput ca o ocazie inegalabila de a-si arata realizarile comerciale, industriale si culturale. In plus, se arata intr-un comentariu realizat de agentia Reuters, guvernul spera ca evenimentul sa dea un impuls si economiei, a carei crestere se mentine extrem de fragila.

Analistii economici preconizeaza ca manifestatia, care va tine pana pe 9 iulie, va aduce o contributie de o jumatate de procent la cresterea economica a Germaniei pe acest an. "Este o sansa reala pentru Germania de a se prezenta lumii intregi", a declarat economistul Thomas Klodt, de la NordLB.

Asteptarile Federatiei distribuitorilor (HDE) sunt pentru o crestere a cifrei de afaceri cu doua miliarde de euro (adica 0,1% din PIB), in vreme ce federatia hoteliera si a restaurantelor anticipeaza o crestere a incasarilor cu mai bine de 500 de milioane de euro.

Trei miliarde pentru Berlin

Berlinul se asteapta la castiguri de pana la 3 miliarde de euro de la acest eveniment sportiv. Previziunile Camerei de Industrie si Comert (DIHK) merg insa pana la aproape 7 miliarde de euro.
Pentru Hubertus Pellengahr, purtator de cuvant al HDE, Cupa Mondiala ii va permite Germaniei sa sublinieze avantajele "turismului de shopping".

"Foarte multe tari sunt mai scumpe decat a noastra, iar turistii straini vor incerca sa profite cu siguranta de aceasta diferenta", a declarat el. "In plus, a completat acesta, foarte multe orase germane sunt accesibile cu aceasta ocazie prin intermediul companiilor aeriene cu tarife mici; va trebui deci sa se profite si de acest aspect".

O ocazie unica

La eveniment vor participa mii de jurnalisti, din aproape toate tarile lumii. Acest fapt, subliniaza Stefanie Heckel, purtatoare de cuvant a federatiei DEHOGA, va ajuta enorm la promovarea Germaniei pe plan international. In plus, Campionatul Mondial ar putea revitaliza sectorul hotelier si al restaurantelor, intrat in amorteala de mai bine de patru ani de zile.

"Jurnalistii nu se multumesc cu Cupa Mondiala. Ei vor vorbi si despre regiunile tarii. Putem spera deci ca vor transmite in intreaga lume imaginea unei destinatii turistice atragatoare".

Companiile de publicitate spera la randul lor ca Mondialul le va permite sa isi dubleze incasarile in acest an, si sa treaca de 30 de miliarde de euro, declara federatia profesionala ZAW.

O contributie substantiala este asteptata si din partea localnicilor: comerciantii spera ca efervescenta meciurilor sa ii cuprinda si pe acestia si sa duca la o marire substantiala a consumului. Singura temere in acest context ramane legata de o posibila amenintare terorista sau de un act rasist, care, in opinia organizatorilor CM, ar putea afecta ireversibil imaginea Germaniei.