Prima lansare a noului model de racheta japoneza Epsilon, care trebuia sa duca pe orbita un telescop spatial, a fost un esec, vehiculul ramanand pe rampa, marti, din motive necunoscute, informeaza AFP.
Agentia nipona de explorare spatiala (JAXA) trebuia sa lanseze, marti, la ora 04.35 GMT, de la baza spatiala din Uchinoura (sudul Japoniei), racheta spatiala Epsilon, un nou model care urma sa transporte in spatiu telescopul japonez SPRINT-A.

Potrivit unor imagini transmise in direct, racheta nu s-a deplasat insa de pe rampa de lansare la momentul stabilit, numaratoarea inversa fiind oprita din motive necunoscute.

"Suntem pe punctul de a verifica (ce se intampla, n.r.), vom comunica informatii ulterior", a declarat un reprezentant al JAXA.

Lansatorul, care functioneaza cu combustibil solid (propergol), cu o inaltime de 24 de metri, este primul model de acest tip dezvoltat de Japonia din 2001, cand agentia nipona a lansat pe piata racheta H-2A. Un alt model de racheta, de dimensiuni mult mai mari, H-2B, a avut prima sa lansare spatiala in 2009.

Comparativ cu H-2A, costurile de lansare pentru Epsilon au scazut cu o treime, spun reprezentantii JAXA. De asemenea, perioada necesara pentru a efectua o lansare s-a diminuat.

SPRINT-A este primul satelit-telescop de observare a mediului planetelor din sistemul nostru solar (Venus, Marte si Jupiter) si trebuie pozitionat pe o orbita terestra situata la o inaltime cuprinsa intre 950 - 1.150 de kilometri.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri