In economie, paritatea puterii de cumparare (PPC) este o metoda folosita pentru a calcula o rata de schimb alternativa intre monedele a doua tari. PPC-ul masoara puterea de cumparare a unei monede, intr-o unitate de masura internationala (de regula, dolari), deoarece bunurile si serviciile au preturi diferite in unele tari comparativ cu altele.

Potrivit Fondului Monetar International, economiile dezvoltate vor avea un PIB ajustat 42,8 trilioane de dolari in 2013, in timp ce economiile emergente 44,4 trilioane de dolari.

Cu alte cuvinte, pietele emergente vor crea o valoare adaugata a bunurilor si serviciile cu 1.600 de miliarde dolari mai mare in acest an.

Economiile avansate sunt, potrivit FMI, cele 34 de natiuni care rezulta din combinarea membrilor G7, Zona Euro, precum si cele 4 economii asiatice nou industrializate -Taiwan, Hong Kong, Singapore si Coreea de Sud. Celelalte 150 de tari ale lumii sunt considerate in curs de dezvoltare.