Duster este fabricat in Indonezia din subansamble importate din India. Modelul este vandut in Europa si Africa sub marca Dacia, iar in restul lumii sub marca Renault.

Renault a inceput totodata comercializarea pe piata din Indonezia a SUV-urilor Renault Koleos si a modelului Megane RS, care vor fi importate din Coreea de Sud, respectiv Spania.

"Intentionam sa construim si alte modele in Indonezia, pe care nu le-am anuntat inca, incepand din 2015", a declarat un purtator de cuvant al Renault.

Indonezia este in prezent motorul economiei Asiei de Sud-Est, cu o populatie de 250 de milioane de persoane. Cu numai 36 de vehicule la 1.000 de locuitori, piata are un potential bun de crestere pentru Renault, care incearca sa genereze vanzari in afara pietei europene, unde situatia este dificila.

Spre comparatie, in Europa de Vest exista 560 de masini la 1.000 de locuitori.

"Indonezia devine o tara de importanta majora pentru dezvoltarea Renault in regiunea Asia-pacific. Ritmul ridicat de crestere al pietei euro va intensifica activitatile Renault, care aduce tot mai multe modele pentru a satisface nevoile clientilor indonezieni", a declarat Jerome Stoll, director la Renault.

Citeste si:

Modelel Renault vor fi vandute in Indonezia in showroom-uri operate de partenerul local al grupului, Indomobil, care vrea sa ajunga pana in 2016 la 45 de centre destinate grupului francez.

Publicatia franceza La Tribune a relatat in luna august, citand o sursa din cadrul grupului, ca Renault ar putea fabrica in Indonezia, alaturi de Duster, si modelul Lodgy, din 2016, dar si un model entry level.

Lodgy, produs in prezent in Maroc si singurul model Dacia care nu are succesul asteptat in Europa, ar putea fi produs in Indonezia intrucat autovehiculele din aceasta categorie sunt foarte populare in regiune.

Proiectul din Indonezia ar putea fi derulat in cooperare cu Nissan, constructorul auto nipon controlat de Renault, potrivit La Tribune.

Nissan a prezentat in luna iulie modelul Go de circa 5.000 de euro, care ar urma sa fie lansat in India la inceputul anului urmator, iar ulterior in Rusia si Indonezia sub noul brand entry level Datsun. Renault intentioneaza sa prezinte la salonul auto din New Delhi din februarie conceptul unei masini proprii cu pret redus, de asemenea de 5.000 de euro, potrivit unei surse din cadrul grupului. Autovehiculul este destinat, cel putin intr-o prima faza, pietelor emergente din Asia.

Piata auto din Indonezia a crescut in prima jumatate a anului cu 12,8%, la nivelul record de 582.300 de unitati. Cel mai bine vandut model este Toyota Avanza, masina asemanatoare cu Lodgy. Avanza este atat de populara incat inregistreaza o cota de piata de 17,5%, scrie La Tribune.