Comentariile sefului Carrefour vin in contextul in care mai multe lanturi internationale, printre care Tesco si chiar si Carrefour, au fost nevoite sa renunte la planurile de expansiune in anumite tari.

“De multe ori retailerii straini subestimeaza puterea in crestere si gradul de sofisticare al competitorilor locali atunci cand isi fac planuri de extindere”, spune Plassat.

Principala provocare pentru retailerii internationali consta in gasirea unei modalitati “de a se brandui in diferite tari”.

Cand mergi in Brazilia sau China oamenii de acolo nu te asteapta cu bratele deschise. Nu mai suntem intr-o era a imperialismului

Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, are in plan expansiunea in tari precum China si Brazilia, insa nu a descoperit inca “reteta pentru a avea succes” in acele state.

Multi investitori straini s-au orientat spre China in contextul unei clase mijlocii in crestere, insa majoritatea sunt deficitari la capitolul expertiza locala, in special in stabilirea de contacte cu furnizorii.

Citeste si:

Retailerul britanic Tesco negocia in luna august o fuziune pe piata chineza a carei rezultat va fi o retea de peste 3.100 de magazine. China Resources Enterprise, companie care detine o retea de circa 3.000 de magazine sub brandul Vanguard, se afla in discutii cu retailerul britanic, prezent pe piata locala cu 131 de locatii, pentru a-si unifica operatiunile.

Cu o valoare anuala de 3 miliarde de dolari, China este cea mai mare piata de retail, potrivit datelor firmei de cercetare IGD. Piata chineza va continua sa creasca cu 50% in urmatorii trei ani.

In prezent, liderul de piata este Sun Art, un joint venture intre conglomeratul taiwanez Ruentex si retailerul francez Auchan.