Norwegian Air Shuttle, primul transportator low-cost care a comandat noul model Boeing 787 Dreamliner, doreste, de asemenea, sa fie printre primele companii aeriene ce deschide aceasta linie de zbor transatlantic la tarife scazute, asa cu, de altfel, a declarat directorul executiv Bjørn Kjos pe 10 octombrie intr-un interviu la sediul Bloomberg New York.

Norvegienii au socat, de-a dreptul, pe multi observatori din industria aeriana anul trecut, cu un plan masiv de comanda de avioane noi; in total 222 de aparate Boeing si Airbus, nordicii mizand pe o crestere uriasa pe segmentul low-cost, de cursa lunga. Compania a vandut deja pana acum bilete pe ruta New York - Peninsula Scandinavica pentru mai putin de 300 de dolari cursa, dus sau intors.

Daca va functiona? Alte companii low-cost au sovait in mod constant pe aceasta tema cand a venit vorba de zboruri transoceanice, deoarece costul combustibilului necesar pentru astfel de zboruri este enorm. Kjos, un avocat si fost pilot de vanatoare pentru armata norvegiana, a auzit aest scepticism si inainte. "Nu au avut instrumentele necesare pentru a face acest lucru", spune el. "Dreamliner este primul avion care poate face acest lucru."

Citeste si:

Compania aeriana norvegiana are deja doua 787, iar un al treilea soseste in noiembrie in timp ce al patrulea in 2014. A deschis, de asemenea, o baza in Bangkok in septembrie si intentioneaza sa deschida alte doua in curand, pentru a profita de cresterea asteptata.

La randul sau, seful Ryanair, Michael O'Leary, viseaza de multa vreme sa lanseze o cursa transatlantica de 10 dolari, cuplata cu o generoasa cabina pentru clasa business pentru a subventiona calatorii de clasa a doua.