General Motors si Delphi intrezaresc o raza de speranta de iesire din criza financiara in care se afla, dupa ce aproximativ 37.000 de angajati ai celor doua companii americane au acceptat platile compensatorii oferite in schimbul disponibilizarii. Mai mult decat atat, acestia reprezinta aproximativ un sfert din membrii Sindicatul Angajatilor din Industria Auto, sindicatul ajungand in final la un consens cu producatorii dupa ce amenintase cu greva generala.

Din cei care au acceptat platile compensatorii, 28.000 vor fi concediati de la General Motors. Cel mai mare producator auto din lume anuntase in urma cu cateva luni ca va trebui sa concedieze 30.000 de salariati, extind sanse mari de indeplinire a acestui obiectiv fara a alege patronatul anumiti salariati. Cei 28.000 de angajati GM au acceptat oferta compensatorie in valoare de 140.000 de dolari, preferand sa aiba siguranta unei sume de bani decat sa fie nevoiti sa plece cu mana goala.

Restul de 9.000 de salariati lucrau la Delphi, cel mai mare producator de componente auto din SUA, care a intrat sub protectia legii falimentului la finele anului trecut. Delphi anuntase ca va concedia 28.000 de angajati si ca va reduce intr-o prima faza suma platita pentru o ora de munca, de la 27 de dolari pe ora la 22 de dolari, urmand ca in vara suma sa fie redusa la 16,5 dolari.

Citeste si:

Disponibilizari in lant

Industria producatoare de automobile din SUA trece printr-o perioada de criza, anuntand concedieri masive si inchiderea unor unitati de productie. Cauzele acestor decizii sunt multiple, costurile de productie prea mari in timp de concurenta producatorilor asiatici creste, reprezentand cel mai important factor care a determinat aceasta situatie.

GM si Ford au anuntat ca vor concedia peste 50.000 de angajati, mai multe fabrici urmand a fi inchise. La sfarsitul anului trecut a avut loc cel mai rasunator faliment din industrie, Delphi cerand sa fie introdusa sub protectia Legii falimentului. In acelasi timp, vanzarile producatorilor asiatici pe piata americana sunt intr-o crestere continua, analistii asteptandu-se ca Toyota sa devina in acest an cel mai mare producator mondial de automobile din lume.