A380 este cel mai mare avion de pasageri construit vreodata, capabil sa transporte intre 555 si 853 de pasageri, fiind nevoie de lucrari de adaptare a pistelor de aterizare si decolare, precum si a cailor de acces la terminalele aeroporturilor care vor gazdui acest gigant, informeaza Rompres.

In SUA, GAO a indentificat un numar de 18 aeroporturi susceptibile sa primeasca acest avion gigant, fiind insa nevoie sa efectueze modificari ale infrastructurii aeroportuare pentru a obtine acordul Autoritatii aeronautice civile americane (FAA).

Din cele 927 milioane dolari, GAO estimeaza ca aproximativ 83 la suta ar urma sa fie consacrati numai extinderii pistelor de decolare si aterizare, restul urmand sa fie alocati pentru amenajarea terminalelor si portilor de acces pentru a permite imbarcarea si debarcarea pasagerilor dintr-un A380.

Citeste si:

Aeroportul JF Kennedy (New York) va fi nevoit sa cheltuie cel mai mult, 151 milioane dolari, pentru a putea primi avioanele A380, urmat de aeroporturile din Anchorage (Alaska) cu 120,6 millioane dolari, Atlanta (Georgia) cu 98,3 milioane dolari si Miami (Florida) cu 97,5 milioane dolari. in schimb, principalul aeroport al capitalei SUA, Washington Dulles, nu va cheltui decat 10,9 milioane dolari pentru aceste lucrari.

GAO anunta insa ca 60 la suta din sumele necesare pentru aceste lucrari nu au fost alocate inca din cauza ca data prognozata pentru sosirea avioanelor A380 nu este aceiasi pentru toate aeroporturile americane vizate, variind intre 2007 si 2010. Pana la data de 1 martie 2006 doar 11 mari aeroporturi americane au depus cereri de modificare a infrastructurii, solicitand FAA sa aprobe un numar de 68 de proiecte de lucrari.

Desi initial era programat sa intre in serviciu la finele acestui an, A380 nu va aparea pe piata decat la mijlocul lui 2007 din cauza unor intarzieri in procesul de productie anuntate de grupul european EADS, firma mama a constructorului aeronautic Airbus.