Cum are intentii sa accelereze in business, ca orice alta entitate care vrea sa faca vanzari, respectiv profit, marca Mos Craciun a prospectat piata si a decis: Asia este cel mai bun loc de pe glob unde sa-si ridice potentialul.

Petri Paarnio, director al Santa Claus Licencing, firma care detine drepturile de exploatare a marcii finlandeze Mos Craciun, spune ca vrea ca Mosu’ sa aduca bucurie copiilor, dar in acelasi timp sa puna afacerile pe roate in intreaga lume, incepand cu China. "Mos Craciun este un simbol. El inseamna stare buna de sanatate, solidaritate si valori cum ar fi sa oferi fara sa astepti ceva la schimb", completeaza Paarnio.

Santa Claus Licencing si autoritatile turistice finlandeze simt ca Mos Craciun este un brand atat de puternic incat ar putea dezvolta o industrie de milioane de euro, bazata pe jocuri pe calculator, evenimente internationale, parcuri tematice si merchandising. Asa cum este acum, el atrage mii de turisti de fiecare Craciun in orasul arctic Rovaniemi, capitala nordica a regiunii Laponia finlandeza, care cauta experiente autentice alaturi de Mos Craciun.

Dar zona slab populata, unde traieste cel mai faimos locuitor al Polului Nord, nu este multumita sa aiba hoteluri, centre de activitate, magazine si restaurante pline doar in perioada de vacanta. "Mos Craciun este cel mai cunoscut brand al Finlandei, dar nu am facut tot ce putem cu imaginea lui ca finlandezi", a explicat director al Santa Claus Licencing. "Poate si pentru ca Craciunul dureaza doar o perioada scurta", a completat el.

Mos Craciun, businessman in Asia

Desi tara trece prin austeritate bugetara, in decembrie, Parlamentul finlandez a dat unda verde pentru 300.000 de euro pentru a promova marca Mos Craciun in China. "In Europa, Craciunul este considerat in mod traditional o perioada scurta de timp. Dar, in Asia, Mos Craciun ar putea fi promovat ca un personaj complet diferit", a spus Paarnio.

Citeste si:

Vanzarea Mos Craciun a fost facuta usor de compania aeriana nationala Finnair, prin legaturile dintre Helsinki si Asia. "Am avut intotdeauna un numar foarte mare de vizitatori japonezi, dar China, Hong Kong, Coreea de Sud si Singapore devin tot mai importante. Si rusii umplu hotelurile de la Craciun pana la inceputul lunii ianuarie", a mai spus Paarnio, directorul companiei care se ocupa de drepturile de proprietate ale marcii Mos Craciun.
In ultimii doi ani, omul cu cadouri a calatorit de la Rovaniemi, capitala Laponiei, la Fukushima, in Japonia, pentru inveseli copiii afectati de tsunami-ul din 2011. Astfel, finlandezii au decis sa dezvolte brandul Mos Craciun in Asia si Rusia.

Comparativ cu Mos Craciun din America, varietatea de Mosi Craciuni din Finlanda nu poarta ghete si curea negre, dar poarta cizme maro deschis fabricate in Laponia. Poarta, de asemenea, o mantie rosie si o barba mult mai alba, spre deosebire de personajul din America care este recunoscut dupa costumul rosu din mai multe piese, a mai spus Paarnio. "Lungimea barbii este strict reglementata si el are o stare de sanatate mult mai buna. Este slab si nu spune «Ho, ho, ho...!» ca in SUA", a completat directorul companiei care detine marca Mos Craciun.

"Conceptul Mos Craciun nu este protejat de drepturi de autor, asa ca valoarea lui pe piata este aproape zero. Si poate ca perioada Craciunul este destul de comerciala deja", a argumentat Mika Maliranta, director de cercetare economica la institutia Etla. Astfel, provocarea cea mai mare pentru Finlanda este sa convinga consumatorii ca Mos Craciun din Laponia este real.

Citeste si Mos Craciun a intrat la apa: ce cauta omul cu cadouri in Acvariul din Vancouver

Mos Craciun a intrat la apa: ce cauta omul cu cadouri in Acvariul din Vancouver

Mos Craciun a intrat la apa: ce cauta omul cu cadouri in Acvariul...