Marile lanturi de magazine vor declara volumul de alimente pe care il arunca in incercarea de a reduce risipa de milioane de tone de mancare din fiecare an. Aceasta miscare vine ca raspuns la presiunea pusa de anuntul facut de cel mai mare retailer britanic, Tesco, potrivit caruia ar fi generat 28.500 de tone de deseuri in primele sase luni ale anului trecut. Astfel, doua treimi din salata expusa si 40% din mere au fost aruncate intrucat nu mai puteau fi comercializate.

Potrivit asociatiilor de mediu, campaniile de marketing defectuoase si modul gresit in care sunt facute cumparaturile contribuie la cele 15 milioane de tone de mancare pe care britanicii le arunca in fiecare an.

“Deseurile alimentare au crescut in volum in ultimii zece ani ca urmare a modului in care retailerii dicteaza consumul. Companiile ar trebui sa isi alineze strategiile de marketing la realitatile pietei, iar oamenii nu ar trebui sa cumpere peste capacitatea lor de a consuma”, sustine reprezentantul asociatiei Friends of the Earth.

Citeste si:

In topul tarilor europene care genereaza cele mai multe deseuri alimentare, Romania se afla pe locul 10 din 27 de tari analizate, conform datelor Eurostat. Astfel, fiecare roman arunca, anual, aproape 100 de kilograme de mancare.

Anul 2014 a fost desemnat de Uniunea Europeana drept an al luptei impotriva risipei de alimente, iar pana in 2025 se doreste o reducere cu 50% a deseurilor alimentare.